اخبار گردشگری

صداقت و انصاف بزرگترین تبلیغ برای جذب گردشگر است

به گزارش ایرنا، ‘ علی اصغر رضایت ‘ چهارشنبه در همایش نقش مهمانپذیری و هتلداری در صنعت گردشگری در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود:
متاسفانه برخی به گمان زرنگ بودن برخی خدمات یا کالاها و صنایع دستی را به قیمت بالاتری به گردشگر عرضه می کنند.
وی تصریح کرد: این رفتار غیراخلاقی، به جای درآمدزایی در دراز مدت، موجب کاهش درآمد می شود زیرا وقتی فرد به موطن خود باز می گردد و از قیمت واقعی آن آگاه می شود، به یقین به جای تبلیغات مثبت، تبیلغ منفی خواهد کرد بنابراین صداقت و انصاف بزرگترین تبلیغ برای جذب گردشگر است.
این استاد دانشگاه در زمینه هتلداری، رفتار مناسب و اخلاقمدار با گردشگر را مورد تاکید قرار داد و از متولیان مربوطه، فرهنگ سازی در این زمینه را خواستار شد.
مولف چندین کتاب در زمینه گردشگری در ادامه به تاثیر گردشگری در رشد اقتصادی کشورها اشاره کرد و گفت: تنها در سال ۱۹۹۵ میلادی، صنعت گردشگری ۳٫۴ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی در سراسر جهان داشته و ۲۱۲ میلیون اشتغال ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: همچنین در همین سال ( ۱۹۹۵ میلادی) صنعت گردشگری زمینه درآمدزایی ۶۳۷ میلیارد دلار را برای دولت ها فراهم کرد.
این محقق وی با بیان اینکه صنعت گردشگری در ایران با مشکلاتی مواجه است، ادامه داد: هنوز آمار درستی که زیربنای برنامه ریزی در کارها قرار گیرد در صنعت گردشگری ایران وجود ندارد و در این خصوص آمارهای بسیاری از دستگاهها با هم اختلاف دارد.
رضایت گفت: تمرکز هتلداری در ایران به سمت مراکز استان هاست و در حالیکه توجه گردشگر اکو توریسم به سمت شهرستان هاست و بستر اقامتی مناسب در شهرستان ها ایجاد نشده است.
وی فقدان آموزش در صنعت هتلداری، نبود تنوع خوراکی در مراکز اقامتی، نبود حمایت های دولتی از صنعت گردشگری و هتلداری و دعوت نشدن برندهای خارجی را از دیگر مشکلات صنعت گردشگری ایران بیان کرد.
همچنین معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مرکز اصفهان گفت: روند پیچیده مناسبات اجتماعی و فشارهای روانی زندگی، انسان را به سمت دور شدن از این فضا هر چند برای مدت اندکی سوق می دهد.
داریوش اسماعیلی ادامه داد: از همین رو انسان بیش از پیش به سمت سفر و به ویژه سفر به طبیعت برای دور شدن از هیاهو و اضطراب های جهان مادی کشیده می شود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مرکز اصفهان با اشاره به نقش هتلداری در جذب گردشگر، گفت: چنین فضایی، گمشده گردشگران است بنابراین باید تلاش کرد تا فضایی برای فراغت اندیشه از جهان مادی و صنعتی برای گردشگران فراهم شود.
وی بیان کرد: گردشگری پس از نفت و خودرو، سومین صنعت مهم جهان است و باتوجه به فرصت ها و زمینه هایی که در کشور برای ورود به این عرصه وجود دارد باید بیش از پیش به دنبال رفع چالش ها و مشکلات این صنعت باشیم.
اسماعلی افزود: مشخص نبودن متولی اصلی هتلداری، اختلاف قوانین و ضوابط در ستاره دهی به هتلها و تجهیزات نامناسب آنها، ضعف آموزش، کم توجهی به بومگردی، بهره نگرفتن از نظرات بخش خصوصی در تصمیم گیری ها و رقابت ناعادلانه مراکز دولتی با بخش خصوصی از مشکلات گردشگری کشور است.
همایش ‘نقش مهمانپذیری و هتلداری در صنعت گردشگری’ روز چهارشنبه به همت جهاد دانشگاهی مرکز اصفهان با حضور فعالان بخش گردشگری در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
۷۱۳۴/ ۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


هتلداری


اصفهان