اخبار گردشگری

۱۴ موزه منطقه ای در کشور احداث می شود

به گزارش ایرنا علی اصغر مونسان چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی و خانه افتخارالاسلام بروجرد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: استان لرستان جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد و یکی از مناطقی است که می تواند قطب گردشگری کشور شود.
وی افزود: برنامه ریزی برای فعالیت بیشترمعاونت گردشگری در غرب کشور صورت گرفته است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به طبیعت بی نظیرغرب کشور بیان کرد: این جاذبه های طبیعی به نحوه مطلوبی معرفی نشده اند و زیر ساخت های مطلوب نیز احداث نشده که اقدام در راستای برطرف نمودن آنها در دستور کار قرار گرفته است.
مونسان اضافه کرد: سفر های مسئولان میراث فرهنگی کشور به منظور بررسی ظرفیت های حوزه گردشگری کشورانجام می شود.
وی ادامه داد: قطارهای گردشگری در چند نقطه کشور فعال شده که لرستان نیز با توجه به جاذبه های تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد این قطارها خواهد بود.
معاون رئیس جمهوری یادآور شد: مشکلات و موانع مرمت و بهسازی بناهای تاریخی در سفرهای مسئولان میراث فرهنگی بررسی و برطرف می شوند.
مونسان گفت: بناهای تاریخی بسیاری در کشور وجود دارد که برای بهسازی و مرمت استاندارد و مطلوب آنها از حمایت های بخش خصوصی استفاده می شود.
وی افزود: بیش از ۱۰ مورد ثبت ملی آثار وبناهای تاریخی در لرستان ابلاغ شده ومقدمات فنی آنها نیز در حال انجام است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به موزه ورشو بروجرد اظهارداشت: در همه شهرهای کشور سرمایه گذاری برای احداث موزه ها توسط شهرداری ها انجام می شود.
معاون رئیس جمهوری در سفر ۲ روزه خود به لرستان از آبشار بیشه و دریاچه گهر دورود، پل شکسته، قلعه فلک الافلاک و مجتمع کشت و صنعت خرم آباد بازدید می کند.
به گزارش ایرنا استاندار لرستان، فرماندار بروجرد، نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استانی و شهرستان علی اصغر مونسان را در این بازدید همراهی کردند.
۷۲۷۳/۷۱۹۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


تاریخی


بازدید


بروجرد