اخبار گردشگری

بی امکانات ترین روستای گردشگری

بی امکانات ترین روستای گردشگری جهان!
روستای کابو پولونیو (Cabo Polonio) در اروگوئه
در آمریکای جنوبی و در کنار اقیانوس اطلس روستایی دور افتاده و جذاب وجود دارد که با اینکه ابتدایی ترین امکانات زندگی را هم ندارد اما گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. این روستا به خاطر داشتن شیرهای دریایی طرفدران زیادی دارد اما در آن حتی خبری از برق و آب لوله کشی هم نیست! گردشگرانی که به این روستا می روند باید عاشق تماشای حیات وحش باشند چون با رفتن به روستا باید چند روزی از همه ی امکانات زندگی دل بکنند!

 

روستای کابو پولونیو
در سواحل شرقی کشور اروگوئه، روستای ساحلی کوچکی به اسم کابو پولونیو (Cabo Polonio) جای گرفته است که در گوشه ای از آن یک فانوس دریایی بزرگ مشرف به دو جزیره ی سنگی قرار گرفته است، جزایری که زیستگاه شیرهای ردیایی اند. نکته عجیب درباره ی این روستا این است که فانوس دریایی تنها بنای کل این روستاست که به شبکه برق وصل است. هیچ کدام از صدها خانه ای که در این روستا هستند برق، آب لوله کشی و یا سیستم فاضلاب ندارند. فقط چند تا از خانه ها و شرکت ها ژنراتور و پانل های خورشیدی دارند و یا برای روشنایی خانه هایشان از نیروی باد استفاده می کنند اما بیشتر مردم روستا بدون برق هستند. اما مشکل فقط برق نیست، روستا آب لوله کشی هم ندارد و آب شیرین از چاه یا جمع آوری آب باران به دست می آید.

کابو پولونیو در احاطه تپه های شنی است و به خاطر موقعیت جغرافیایی خاصش از دیگر نقاط کشور ایزوله شده و دور افتاده است. این روستا در ۷ کیلومتری بزرگراه اصلی قرار گرفته اما هیچ جاده ای به سمت روستای کابو پولونیو وجود ندارد و تنها راه رسیدن به آن پیاده روی در امتداد مسیر شنی و یا استفاده از اتومبیل های بزرگ است با این حال روستای کابو پولونیو گردشگران زیادی دارد، کسانی که رنج راه و نبود امکانات را به جان می خرند تا شیرهای دریایی این روستا را از نزدیک ببینند.

مهمترین جاذبه ی این روستا ساحل اقیانوس اطلس، حفاظتگاه طبیعی شیرهای دریایی و تعدادی تپه ی شنی متحرک است. دلیل اصلی متحرک بودن این تپه های شنی وزش بادهایی است که این ماسه ها را به سمت تپه های شنی می آورند. این روستا یکی از بزرگ ترین کلونی های شیرهای دریایی در جنوب آمریکا را دارد، حیواناتی که در نواحی شرقی و شمالی روستا هستند و می توان از بالای فانوس دریایی به راحتی آن ها را تماشا کرد.

 

البته روستا زیستگاه حیوانات متنوع دیگری هم هست؛ در ماه های مهر و آبان نهنگ های زیادی در آب های آرام به دنبال پناهگاه می گردند و گردشگران زیادی را  برای تماشا به این روستا می کشانند. این روستا در ماه های سرد اردیبهشت تا شهریور (روستا در نیمکره جنوبی قرار دارد) نسبتا خلوت است و در طول این مدت فقط تعداد کمی از حیات وحش دوستان، دانشمندان در جست و جوی نهنگ و شیر دریایی و تعدادی ماهیگیر در این روستا پیدا می شوند.

اما در اوج گرمای تابستان و در ماه ژانویه، این روستای ساحلی آرام تبدیل به یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری اروگوئه می شود. به خاطر موقعیت عالی، این روستا تبدیل به یکی از مقاصد محبوب تابستانی در میان ماجراجویان آرژانتین و برزیل شده است. با هجوم گردشگران، هاستل ها و رستوران های زیادی در روستا ساخته شده اما خیلی از گردشگران ترجیح می دهند که در خانه های روستایی اقامت کنند و در چند روزی که در روستا هستند از خانه های روستایی استفاده می کنند.

 

امروز یک سرویس موبایل و سرویس اینترنت در روستا برپا شده اما روستای کابو پولونیو همچنان خارج از شبکه هستند. اگر پاور بانک نداشته باشید تنها جایی که می توانید گوشی موبایل خود را در آن شارژ کنید فروشگاه اصلی شهر است که آن هم تنها در زمانی امکان پذیر است که ژنراتور فعال باشد. در هنگام شب برای روشنایی از نور شمع استفاده می شود و اگر در هنگام رفتن به این روستا یادتان برود که با خود شمع ببرید باید کل شب را در تاریکی سر کنید! ساکنان این روستا همیشه به نبود برق در روستا معترض هستند.

اما کابو پولونبو (Cabo Polonio) فرصتی منحصربفرد برای گردشگران است تا از زندگی مدرن فرار کنند. ابن روستا یکی از مکان های جذاب دنیاست که هر گردشگری را راضی می کند. در پشت فانوس دریایی نمادین، دومین کلونی بزرگ شیرهای دریایی زندگی می کنند که در آنجا گردشگران زیادی ساعت ها مشغول تماشای این حیوانات می شوند. با وجود اینکه این روستا هیچ امکاناتی ندارد اما چشم اندازهایش نفسگیر است.

 

اینجا زیستگاه حیات وحشی است که باور نمی کنید در این نقطه از آمریکای جنوبی یک چنین حیواناتی وجود داشته باشند. دور افتاده بودن  این روستا یکی از مهمترین دلایل بکر بودنش است و باعث شده تا این روستا تبدیل به بهشت ماجراجویان شود.