اخبار گردشگری

پارک سلطنتی و باستانی بی‌های پکن

پارک بی‌های یکی دیگر از پارک‌های سلطنتی و باستانی شهر پکن است که فضای متفاوت و متمایز نسبت به سایر پارک‌های این شهر دارد. این پارک سابقه طولانی دارد. برای مردم کشور چین و گردشگران جاذبه بسیاری دارد و امکان استفاده از آن در فصل تابستان و فصل زمستان فراهم است. با کوله پشتی همراه باشید تا پارک بی‌های را بیشتر بشناسیم.


پارک سلطنتی و باستانی بی‌های پکن


کوله پشتی: پارک بی‌های (Baihai) در منطقه ژی چنگ شهر پکن واقع شده است و تاریخی بیش از ۱۰۰۰ سال دارد. این پارک در طول ۵ سلسله امپراتوری چین، یعنی لیائو (۹۱۶-۱۱۲۵)، جین (۱۱۱۵-۱۲۳۴)، یوان (۱۲۷۱-۱۳۶۸)، مینگ (۱۳۶۸-۱۶۴۴) و چینگ (۱۶۴۴-۱۹۱۱) به حیات خود ادامه داده است.

باوجود اینکه پارک بی‌های یک باغ سلطنتی بوده است، اما در گذر زمان زیبایی و ظرافت آن حفظ شده است و زیبایی خاص خود را دارد. مساحت کلی این بیش از ۶۹ هکتار است که نیمی از آن با آب ارتباط دارد و بخشی از جاذبه خود را مدیون دسترسی آن به آب‌های آزاد است. این آب‌های زمینه ورزش‌های آبی را برای گردشگران فراهم کرده است.

پارک بی‌های را می‌توان به چهار بخش اصلی تقسیم کرد: جزیره Qionghua، شهر مدور، منطقه ساحل شرقی و منطقه ساحل شمالی. مناطق ساحلی این پارک برای گردشگرانی که جنبه تاریخی پارک را چندان اهمیت نمی‌دهند، جذابیت خاصی دارد و در فصل زمستان می‌توانند به اسکی روی یخ دریاچه و در تابستان به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در ساحل بپردازند.

جزیره Qionghua در مرکز پارک بی‌های قرار دارد و بر روی آن یک سال بزرگ و چندین ساختمان ساخته شده است. معبد یونگان (معبد صلح ابدی) بزرگ‌ترین مجتمع ساختمان است که شامل چندین سالن، برج ناقوس و برج درام است. معبد محلی برای عبادت امپراتوران و مهمانان همراه آن‌ها در نظر گرفته شده بود. بتکده سفید که در بالای جزیره برجسته است به عنوان نماد پارک شناخته می‌شود. این بتکده نزدیک به ۳۶ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۹۶۱ ساخته شده است.


<!– –>