اخبار گردشگری

رونق گردشگری سنگان در دستور کار فرمانداری خاش است

به گزارش ایرنا حمیدالدین یوسفی دوشنبه شب در دیدار با مسئولان و مردم سنگان اظهار داشت: شهرستان خاش سرشار از سرمایه، ثروت، توانمندی و ظرفیت است که در تمام مناطق جای خدمت رسانی، تلاش و کار کردن وجود دارد.
وی بیان کرد: در سالهای گذشته اقداماتی برای حل مشکلات مردم انجام شده اما کافی نیست بنابراین دولت با وجود مشکلات و شرایط تحریم برای خدمت رسانی به مردم آماده است.
فرماندار سابق سرباز گفت: عشق و علاقه مردم ایران و مرزداران خاش به نظام سبب شکست نقشه های دشمنان شده که شایسته است به این مردم و نیاز های اقشار جامعه توجه شود.
وی اظهار داشت: خشکسالی های مستمر در دو دهه گذشته سبب شده که زندگی مردم فلج و دام ها و کشاورزی ها نابود شوند اما نگاه دولت بر این است که عدالت اجرا و با اولویت بندی پروژه ها امید و نشاط به جامعه هدیه شود.
فرماندار خاش تاکید کرد: خدمات متوازن همراه با دلسوزی، تلاش، کوشش و دور شدن از تبعیض از سوی مسئولان سبب حل مشکلات می شود.
وی از وجود برخی اختلافات قومی و کشته شدن افراد بیگناه از سوی افراد جاهل و نادان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: وقتی که اسلام آمده باید اخلاق و دور شدن از جهل در جامعه نهادینه شود بنابراین همه اقشار جامعه، اعم از علما، معتمدان، نخبگان، صاحبان قلم، شعر، اندیشه، فرهنگ، رسانه و فعالان مجازی و غیره باید برای ریشه کن کردن این نا امنی ها که جاهلانه انجام می شود، تدبیر کنند.
یوسفی افزود: باید تلاش مسئولان اجرای عدالت و شنیدن دردهای مردم و رسیدگی به نیازهای آنان باشد.
نماینده مردم خاش، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بررسی مشکلات مردم دهستان ۱۰ هزار نفری سنگان در حوزه های مختلف مورد توجه مسئولان است.
علی کرد افزود: با توجه به اینکه در فصل توزیع اعتبارات و برپایی کمیته برنامه ریزی شهرستان و استان قرار داریم بنابراین باید از فرصت های در اختیار بهره ببریم تا گره از مشکلات مردم باز شود.
وی اظهار داشت: در نشست مشترک خود با فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی و رایزنی با مدیران استانی مهمترین مشکلات مردم در مباحث تامین آب آشامیدنی، برق، آموزش و بهداشت، کشاورزی، آبخیزداری، عمران و غیره مورد بحث قرار می گیرد.
معتمدان شاخص منطقه سنگان و رئیس شورای اسلامی روستای دروک از اقدامات و تلاش های مسئولان در حوزه های مختلف قدردانی و تاکید کردند: مشکلاتی در مباحث مختلف وجود دارد که امیدواریم با همکاری مدیران، مسئولان و حمایت های دولت رفع شوند.
به گزارش ایرنا مشکلات مردم در مباحث تامین آب آشامیدنی، مجتمع آب سنگان، مباحث آبخیزداری، بند چاه تمینی، کشاورزی، مرمت قنوات و آبخیزداری، آرد و نان، راه دسترسی مزارع، تردد خودروهای سنگین خطرساز، زیرسازی راههای روستایی، نبود محیط بانی، نبود روکش آسفالت معابر روستایی، شهرک دروک، درودی و راه اصلی خاش به سنگان و میرجاوه، ورزشی، تکمیل زیرساخت شهرک سنگان مرکزی و شهرک درود گردشگری، بهداشتی، ارتباطات و تلفن همراه و اینترنت، آموزشی، راه و عمران روستایی، محیط زیست، برق، روشنایی معابر و غیره در روستاهای شهرک دروک، گزک، سنگان مرکزی، تراهتی، اسپتک، گرز، درودی، درونه، گورکان، سنگان سفلی، کشیک، تپه، بولانی، کسورک، گردک، کولکو، زولگه، ملک آباد، خوشاب، چکل، چهزار و امیدیه چهزار و غیره در حوزه دهستان سنگان واقع در شرق تفتان با حضور نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرکل بنیاد مسکن، معاونان ادارات کل بنیاد مسکن، امور آب، آب و فاضلاب روستایی و مدیران ادارات مورد بررسی قرار گرفت و برای پیشگیری از توسعه باغات، عدم گرایش کشاورزان به کشت مزارع و اجرای سامانه های نوین آبیاری و طرح های تامین آب، بند سنگی،لایروبی چاه ها و قنوات، تخصیص اعتبار به دهیاری ها، مقابله با آفات انار، تخصیص لوله آب کشاورزی، اجرای طرح های ورزشی و هادی روستایی و غیره تصمیم گیری شد.
همچنین ضمن اهدای مقادیری لوازم و توپ ورزشی، ۲ خانه ورزش روستایی در درودی و چهزار راه اندازی شد.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلیومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
۷۳۱۰**۳۲۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


سنگان