اخبار گردشگری

بخش گردشگری البرز پویا می شود

به گزارش ایرنا، فخرالدین حجازی شامگاه دوشنبه در آئین گشایش مجموعه تاریخی و فرهنگی کاروانسرای شاه عباسی کرج گفت: استان البرز از جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی برخوردار بوده ضمن آنکه شمار مسافران عبوری استان بسیار بالا است.
وی بیان داشت: براین اساس در ۳ حوزه حفظ و احیای میراث تاریخی ، معرفی صنایع دستی و صنعت گردشگری طرح های ویژه ای در دست اقدام داریم که هریک می تواند به صنعت گردشگری و توسعه اقتصادی استان کمک کند.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری البرز با اشاره به امکانات موجود برای پذیرایی از گردشگران گفت: در این استان ۴۶ واحد اقامتی با ۳۲۸ نفر اشتغالزایی ، ۱۰۶ واحد پذیرایی با یک هزارو۳۲ نفر اشتغالزایی ،
۳ مرکز تفریحی سرگرمی با ۵۵ نفراشتغالزایی و۱۲۸ دفترخدمات مسافری با اشتغال ۴۹۶ نفر تحت پوشش میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فعالیت دارند.
صابری بیان داشت: تلاش ها براین است که مراکز تاریخی و طبیعی استان یکی پس از دیگری برای جذب گردشگران آماده سازی شود.
وی افزود:مرمت و بازسازی کاخ تاریخی مروارید مهرشهر یکی از آثار تاریخی است که با هدف توسعه گردشگری از امسال اجرایی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی البرز با اشاره به اهمیت مجموعه تاریخی و فرهنگی شاه عباسی کرج گفت: در حاشیه این مجموعه با کمک شهرداری کرج ، یک پارکینگ مکانیزه راه اندازی شده و این بزرگ تاریخی برای بازدید گردشگران آماده است.
وی با بیان اینکه استان البرز تاکنون سیر زندگی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته، گفت: اکنون زمان آن است تا با کمک بخش خصوصی و دیگر دستگاه ها، تکاملی اساسی در صنعت گردشگری آن به وجود آید.
صابری گفت: این استان با برخورداری از اقوام ایرانی دارای ظرفیت های فرهنگی ، اقتصادی و تاریخی فراوانی است و باید زیر ساخت های لازم برای حضور گردشگراندر البرز فراهم شود.
وی بیان داشت: ظرفیت صنایع دستی و گردشگری استان با مشارکت اقوام ، بخش خصوصی و هنرمندان باید متحول کرد ضمن آنکه دشاته های تاریخی استان به عنوان میراث ماندگار حفظ و احیا شود.
استان البرز حدود ۴۵۰ اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی دارد.
۷۴۱۰/ ۶۱۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث


البرز