اخبار گردشگری

رونق اقتصادی عجب شیر در گرو سرمایه گذاری در بخش گردشگری است

به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز دوشنبه در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری عجب شیر افزود: وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان در عجب شیر، این شهرستان را به یک منطقه مستعد برای توسعه صنعت گردشگری و اکوتوریسم تبدیل کرده است.
وی گفت: این شهرستان به لحاظ وجود اماکن تاریخی و تفرجگاه های دیدنی طبیعی متعدد و ثبت ۱۰۶ اثر تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی کشور و چشمه آب های معدنی از ظرفیت های تاریخی ، فرهنگی و طبیعی بسیاری برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است.
فرماندار عجب شیر اضافه کرد: ما با استفاده از این ظرفیت ها می توانیم توانمندی های این شهرستان را معرفی کرده و گام های موثری را در جهت جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه برداریم.
اصغرپور همچنین با اشاره به نقش مهم شهرداری ها در ایجاد زیرساخت های گردشگری افزود: شهرداری ها و ادارات باید برنامه های جذاب گردشگری خود را با نگاه زیرساختی برای سال ۹۷ تنظیم کنند.
وی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری و نقش آن در ایجاد اشتغال و کسب درآمد افزود: صنعت گردشگری امروز عامل موثری در برقراری و تحکیم انس و الفت میان ملت ها به شمار می رود و توسعه این صنعت حتی در کشوهایی که امکانات مناسبی برای گسترش آن ندارند ، به صورت یک اولویت اجتناب ناپذیر درآمده و برای ایجاد جاذبه های گردشگری تلاش و سرمایه گذاری می کنند.
شهرستان عجب شیر با ۷۳۸ کیلومترمربع و حدود ۷۱ هزار نفر جمعیت در۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
۳۰۷۷/۷۴۸۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


ظرفیت ها


عجب شیر