اخبار گردشگری

اجرای طرح گردشگری بحرکان هندیجان در گرو تملک زمین است

کورش مودت روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های گذشته پروانه بهره برداری با عنوان معدن صدف در ساحل بحرکان توسط وزارت صنعت معدن و تجارت صادر شده که اجرای طرح گردشگری در بحرکان نیازمند لغو این پروانه یا جابجایی محل برداشت به نقطه ای دیگر است.
وی گفت:با توجه به حساسیت و پیگیری شهروندان هندیجان، تاکنون به مجری طرح معدن صدف
اجازه برداشت داده نشده و پیشنهاد انتقال معدن به کیلومتر پنج یا ۶ این ساحل ارایه شده است.
فرماندار هندیجان افزود: در راستای توسعه صنعت گردشگری و اقتصادی این شهرستان پیگیری لازم در خصوص اجرای این طرح از سوی استاندار خوزستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شده و در گام نخست مبلغ ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به منظور ایجاد زیرساخت در این منطقه مصوب که مبلغ ۲ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال آن تخصیص داده شده است.
مودت گفت:پروژه گردشگری بحرکان از طرح های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است و انجام مطالعات و اجرای این طرح بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان است و این سازمان نیز تملک زمین در بحرکان را پیش نیاز اجرای این طرح دانسته است.
وی بیان کرد: لغو پروانه یا جابجایی محل برداشت نیازمند طرح این موضوع در شورای معدن خوزستان
است که امیدواریم هر چه سریعتر با حل این مشکل گام نخست اجرای طرح گردشگری در ساحل بحرکان برداشته شود.
رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری هندیجان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:پیمانکار اجرای این طرح با انجام مناقصه مشخص شده و هم اکنون در مرحله عقد قرارداد است.
اکرم ندیمی پور گفت: اجرای این طرح شامل زیرسازی، ایجاد جاده دسترسی، برق رسانی، ایجاد نمازخانه، فروشگاه و … است که به محض تخصیص زمین و اعتبار گام به گام براساس طرح اجرایی انجام خواهد شد.
بندر صیادی بحرکان از مناطق مهم گردشگری و صید ماهی و میگوی مرغوب منطقه خلیج فارس به شمار می‌رود که در حوزه صیادی هندیجان واقع است.
اسکله صیادی بحرکان یکی از بزرگترین اسکله های صیادی کشور است که در ۱۲ کیلومتری شهر هندیجان قرار گرفته است.
هندیجان با ۱۵۸ لنج و ۴۰۰ فروند قایق صیادی مجاز ۳۷ درصد صید ماهی و میگوی خوزستان را به خود اختصاص داده است.
این شهرستان یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی خوزستان است که در جنوب این استان قرار گرفته و با ۲ بندر بحرکان و سجافی داری ۹۵ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس است.
۷۱۶۳/ ۶۰۳۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


هندیجان


بندر بحرکان


منطقه گردشگری