اخبار گردشگری

راه ارتباطی آبشار پیران بهسازی می شود

مظفر غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زلزله هفت و سه دهم ریشتری ۲۱ آبان پارسال در غرب استان کرمانشاه ، راه ارتباطی و دسترسی به آبشار پیران تخریب شد که با از بین رفتن آن امکان بازدید از آن برای گردشگران بسیار دشوار شده است.
وی اظهارداشت: همچنین به منظور بازسازی و ساماندهی توقفگاه خودرو در ورودی روستای پیران ، ۱۵ میلیون ریال اعتبار از منابع داخلی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اختصاص یافت.
وی بیان کرد: سرازیر شدن آبشار بلند و زیبای پیران با ارتفاع ۱۰۰ متری در دل کوه‌ها و صخره‌های اطراف ، در زمره جاذبه‌های بسیار کم ‌نظیر و طبیعی شهرستان سرپل ذهاب است که در این میان با فراهم سازی زیرساخت های لازم و شرایط مطلوب ، می توان زمینه جذب گردشگر در این منطقه را فراهم کرد.
سرپل ذهاب دارای ۲۲۴ اثر تاریخی است که از این تعداد ۱۴۶ اثر به ثبت ملی رسیده است.
آبشار پیران ، آبشار خلیج فارس ، زیارتگاه امامزاده عباس ، سراب های گرم ، قلعه شاهین و ماراب و آثار تاریخی آنو بانی نی ، دکان داوود ، زیج منیژه ، طاق گرا، دشت ذهاب از مناطق دیدنی شهرستان سرپل ذهاب است.
آبشار زیبای پیران به دلیل چشم اندازهای زیبای طبیعی اطرافش همواره پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران اسلامی است.
روستای پیران یکی از مناطق بسیار زیباست که با توجه به طراوت و باغ های انجیر، زرد آلو و انار ، این منطقه را در زمره یکی از زیباترین مناطق استان کرمانشاه قرار داده که چشم هر بیننده ای را با زیبایی های منحصر به فردش خیره می کند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.
۷۰۷۹/۷۳۹۹/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


اجتماعی


پیران


آبشار


سرپل ذهاب