اخبار گردشگری

گردشگران طبیعت ماکو از اسکان رایگان بهره مند می شوند

غلامرضا سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره به منظور معرفی ظرفیت های طبیعی منطقه و جذب گردشگران داخلی و خارجی برگزار می شود و حس یک زندگی خوب و بدون دغدغه را به دوستداران طبیعت هدیه می دهد.
وی ادامه داد: اقامت در فضاهای دلنشین و زیبای بوم گردی این منطقه بی نظیر خواهد بود و بدون شک گردشگران نمونه آن را در جای دیگری تجربه نکرده اند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه چندین روستا برای این منظور آماده شده است، افزود: با آغاز جشنواره «سفرنگاری ماکوگرام» اطلاعات بیشتر و نحوه استفاده گردشگران از این واحدها به اطلاع مردم خواهد رسید.
سلیمانی لازمه موفقیت این طرح را مشارکت، همراهی و مهمان نوازی عموم مردم ساکن در منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و افزود: طبق مطالعات صورت گرفته این منطقه ظرفیت اشتغال صدها هزار نفر در بخش گردشگری را دارا بوده و لازمه آن همت و همراهی مردم منطقه است.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
۳۰۷۲/۷۱۳۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره بوم گردی


منطقه آزاد ماکو


اسکان رایگان