اخبار گردشگری

۱۰۰ میلیارد ریال صرف احداث آبدرمانی مجهز در مشگین شهر شد

به گزارش ایرنا ، ایمانعلی ایمانی روز یکشنبه افزود: مجتمع آبدرمانی قاینار سبلان در منطقه نمونه گردشگری قینرجه با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده که بزودی به بهره برداری می رسد.
او اظهار داشت: بخش های مختلفی از جمله استخر بانوان و آقایان، حمام ترک، نمک درمانی ، وی آی پی ، تجهیزات بازی و تفریحات آبی در این مجموعه تدارک دیده شده است.
به گفته ایمانی ، این طرح می تواند به تقویت اقتصاد منطقه منجر شده و موجب جذب و ماندگاری گردشگران در مشگین شهر شود.
او همچنین با اشاره به احداث ۱۱ مجتمع آبدرمانی و ۲ استخر سنتی در این شهرستان اضافه کرد: در مجموع ۱۰ مجتمع آبدرمانی و ۲ استخر سنتی فعال هستند.
ایمانی به احداث باغ شهر گردشگری در قضصابه مشگین شهر اشاره کرد و افزود: قصابه دروازه ورود مسافران مشگین شهر از استان های آذربایجان شرقی و غربی است و احداث باغ شهر در دستور کار قرار گرفته است.
شهرستان مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای ۸۶ درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند.
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


مشگین شهر


آبدرمانی