اخبار گردشگری

رونق گردشگری سمنان نیازمند سرمایه گذاری است

محمد جهانشاهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس آمارهای موجود درآمد سرمایه گذاری در بخش گردشگری برای رونق اقتصادی کسب و کار و افزایش اشتغال پایدار در کشور و سمنان بیشتر از بخش های صنعت و کشاورزی است.
وی اظهارداشت: طبق آمارهای رسمی بانک جهانی ظرفیت تولید ثروت در بخش خدمات گردشگری ۶ برابر کشاورزی و ۵٫۲ برابر صنعت است که این امر نشانگر قابلیت بسیار گسترده بخش خدمات و گردشگری می باشد.
جهانشاهی خاطرنشان کرد: سمنان ظرفیت های قابل توجه ای در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری دارد و برای افزایش اشتغال پایدار در استان باید این چهار مؤلفه را به صورت همزمان مورد ارزیابی قرار داد.
وی تولید ثروت و رونق اقتصادی استان را نگاه مثبت سرمایه گذران به ظرفیت‌های گردشگری دانست و ادامه داد : دولت برای رسیدن به اهداف بلند خود در این بخش از طریق ارایه تسهیلات بانکی و اصلاح قوانین اداری از سرمایه گذران در حوزه گردشگری حمایت می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی سمنان تصریح کرد : سرمایه و کالای قابل عرضه در صنعت گردشگری طبیعت و تاریخ منطقه می باشد که با کمترین هزینه کالا در این بخش قابل عرضه بوده و این کار باعث سود آوری بیشتر این بخش شده است.
وی تغییرات اقلیمی از جمله مزیت‌های گردشگری استان برشمرد و اضافه کرد : باید با ارایه تسهیلات بانکی کم بهره برای افزایش اشتغال پایدار در این بخش از اقتصاد سمنان تلاش کرد.
۶۴۹ اثر تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است.
استان سمنان هشت شهرستان و بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. سالانه دست کم ۱۵ میلیون گردشگر و مسافر از این استان عبور می کنند.
۶۰۲۶/۷۳۳۹

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


سمنان


سرمایه گذاری