اخبار گردشگری

مرمت سه بنای تاریخی در بروجرد آغاز شد

حجت الله یارمحمدی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: قلعه هزارجریب یکی از مجموعه های تاریخی بروجرد مربوط به دوره قاجاریه است که در زلزله سال ۸۵ خسارت های فراوان به آن وارد شد و تلاش می شود با بازسازی های مستمر بخش های باقیمانده حفظ و نگهداری شوند.
وی افزود: برای مرمت این بنای تاریخی افزون بر ۱۱ میلیارد ریال اعتباراختصاص یافته است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد بیان کرد: مرمت این بنا براساس اولویت واضطرار بوده که ابتدا عملیات تثبیت بخش های موجود و تکمیل خطوط اصلی با الهام از الگوی قبل انجام می شود.
یارمحمدی اضافه کرد: همچنین مرمت ۲ بنا درمجموعه طباطبایی ها شامل خانه گودرزی و خانه روناسی نیز با اعتبار یک میلیارد ریال هم اکنون آغاز شده است.
وی ادامه داد: این بناها مربوط به دوره قاجاریه بوده و مرمت آنها شامل استحکام بخشی بام و ادامه سبک سازی و استمرار مرمت در بخش های مختلف می باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد یادآور شد: مرمت مسجد جامع بروجرد به عنوان یک اثر تاریخی و ارزشمند شامل بازسازی بدنه شبستان زمستانی مسجد، بهسازی، کف سازی و تعویض درب و پنجره های چوبی با الگوگیری از طرح اصلی با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال در ماه جاری آغاز شده است.
یارمحمدی افزود: مسجد جامع بروجرد در قرون دوم و سوم قمری با دستکاری در یک آتشکده بزرگ ساسانی بنا شده است.
به گزارش ایرنا ۴۰۰ بنا و اثر تاریخی در شهرستان بروجرد شناسایی شده که ۱۷۰ مورد آن درفهرست آثارملی کشوربه ثبت رسیده است.
۶۰۵۲/۷۲۷۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مرمت


بنای تاریخی