اخبار گردشگری

خوشمزه ترین آش و غذاهای محلی در نیر معرفی شدند

به گزارش ایرنا ، طاهر براتچیان معاون فرماندار نیر روز شنبه گفت: در بخش آش ‘زهرا حیدری’ با آش ترش از استان زنجان مقام اول رابه خود اختصاص داد و ‘دختر موسویان’ با آش نسترن از اردبیل و ‘سرور غلامیان’ با آش قلیه از شهر دزفول استان خوزستان مقام دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
به گفته وی ، در بخش غذا نیز ‘حمیده درخور’ با غذای فسنجان از استان اردبیل به مقام نخست دست یافت و ‘زینب شریفی’ با غذای پیچاق قیمه از اردبیل و پاکیزه پارسا دوم و سوم شدند.
ربابه بخشی از مازنداران نیز مقام برتر و نمونه را در غرفه آرایی کسب کرد.
علیرضا دباغ عبداللهی ، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیز برگزاری این رویداد را با هدف نشاط آفرینی در جامعه عنوان کرد و افزود: استان اردبیل قابلیت برگزاری جشنواره هایی در سطح ملی و جهانی را دارد.
وی با اشاره به برگزاری ۱۳ دوره جشنواره آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر، ادامه داد: این شهرستان نیز قابلیت کم نظیری در حوزه گردشگری دارد.
به گفه او ، از تاریخ ۳ تا ۵ مرداد ماه هم جشنواره استعدادیابی آشپزی سنتی در استان اردبیل برگزار خواهد شد.
در جشنواره آش نیر ۶۰ غرفه با حضور ۱۵ استان تدارک دیده شده بود و بیش از ۳۰ آشپز برجسته کشور به مدت سه روز در آن حضور داشتند.
نمایش طنز، اجرای موسیقی، رقص سنتی، نقاشی کودکان، مسابقه دارت ، مسابقه آش خانگی ، مسابقه عکس و فیلم ، رادیو جشنواره و اجرای نمایش بخش های مختلف این جشنواره بود.
در پایان این جشنواره از غرفه برتر، نفرات برتر پخت آش و غذای سنتی، پخت نان محلی و همچنین نفرات برتر مسابقه آش و غذای سنتی با اهدای لوح و جوایزی تجلیل به عمل آمد.
۷۱۱۶/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره


آش


نیر