اخبار گردشگری

نشست تخصصی گروه حفاظت و مرمت ایکوم در سعدآباد

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از اعلام روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی مجموعه سعدآباد، در این نشست که با همکاری واحد حفاظت و مرمت آثار و تزئینات وابسته به معماری سعدآباد برگزار شد «کیا پارسا» مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های حفاظت و مرمت و حفاظت‌های پیشگیرانه انجام شده در این مجموعه و ابراز تمایل به برقراری روابط گسترده تر میان سعدآباد و ایکوم، خواستار برپایی کارگاه‌های آموزشی حفاظت و مرمت مردمی، کارگاه های آموزشی نگهداری آثار تاریخی برای مجموعه داران خصوصی جهت آشنایی با حفظ اشیاء تاریخی، انعقاد تفاهم نامه میان مجموعه سعدآباد و ایکوم و برگزاری برنامه های مشترک تخصصی شد.
احمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران نیز به فعالیتهای حفاظتی صورت گرفته در ایکوم ایران و اهمیت گروه حفاظت و برنامه های آن اشاره کرد و بر لزوم حمایت ایکوم در اجرایی کردن برنامه های مدون تاکید کرد.
وطن دوست رئیس کمیته حفاظت ایکوم نیز ضمن ابراز خشنودی از برگزاری این نشست و همچنین قدردانی از همکاری مدیریت مجموعه سعدآباد، خواستار نظرسنجی پیرامون کارگروه ها و سرگروه های پیشنهادی، تدوین سند راهبردی حفاظت و همچنین دستورالعمل ها و استانداردهای اقدامات حفاظت و مرمت شد.
این نشست با سخنرانی محمد حسین طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، پیرامون اهمیت و ضرورت تدوین دستورالعمل ها یا استانداردهای حفاظت و مرمت آثار و ارایه های معماری توسط کمیته حفاظت ایکوم و اعلام حمایت همه جانبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از اینگونه طرح ها پایان یافت.
ایکوم بزرگ‌ترین خانواده جهانی موزه شناسان و سازمان‌هایی است که به نحوی با تعریف موزه در ارتباط هستند و دارای کمیته های متعدد تخصصی بین المللی و از آن جمله کمیته حفاظت است. این کمیته به همراه بیست‌ویک کارگروه خود، به حافظان، دانشمندان، مسئولان و سایر متخصصان این فرصت را می‌دهد که ضمن همکاری و مطالعه، حفاظت و تجزیه و تحلیل فرهنگی آثار تاریخی مهم را ترویج دهند.
کارگروه موسیقی ایکوم ایران پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط با میراث معنوی و شفاهی از جمله موزه ها، تاریخ، انسان و سازها و موضوع‌های مرتبط با موسیقی را راهبری، کنترل، اجرا و هدایت می کند. این کارگروه در حال حاضر با دوازده عضو فعال درصدد اجرای چند پروژه با موضوع‌های ذکر شده می باشد. اجلاس عمومی ICOM هر سه سال یکبار برگزار می شود.
فراهنگ

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


ایکوم


سعدآباد