اخبار گردشگری

سفیر: تاجیکستان درصدد افزایش مراودات با همدان است

به گزارش ایرنا، نعمت الله امامزاده شامگاه جمعه در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با سفرای کشورهای خارجی مقیم ایران اظهار داشت: همدان و تاجکستان دارای مشترکات فرهنگی هستند که یکی از نمونه های بارز آنها وجود مقبره «میر سیدعلی همدان» در کولاب تاجیکستان است.
وی یادآوری کرد: سال ۲۰۱۸ هیاتی از همدان در کولاب تاجیکستان حضور یافت و پس از آن نیز در جشن ۷۰۰ سالگی این عالم فرزانه، یک هیات از شهر کولاب تاجیکستان در همدان حاضر شد.
سفیر تاجیکستان در تهران اضافه کرد: تاجیکستان از سالهای گذشته تبادلات خود با همدان را آغاز کرده و درصدد افزایش همکاری های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با این استان است.
امامزاده گفت: اساس و بنیان رشد اقتصادی بیشتر کشور ها توجه به گردشگری است بنابراین برای دستیابی به این هدف باید این پیوند با همدان عمیق تر شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان نیز در این جلسه گفت: سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران به موجب قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی، تنها نهاد رسمی تشویق سرمایه گذاری خارجی در کشور است که به آسان سازی ورود سرمایه، تأمین حمایت قانونی و امنیت کامل برای سرمایه گذاری‌های خارجی می پردازد.
سید ناصر محمودی افزود: سرمایه گذاری برای دولت ایران از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین حمایت های همه جانبه ای از این قشر دارد.
نایب رئیس خدمات سرمایه گذاری همدان اظهار داشت: در همین ارتباط کتابچه و بروشورهایی حاوی فرصت های سرمایه گذاری در اختیار سفرا قرار گرفته است.
محمودی ادامه داد: نرم افزاری نیز برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان همدان تهیه و در آن این ظرفیت ها معرفی و در اختیار میهمانان خارجی گذاشته شده است.
وی گفت: قوانین مترقی سرمایه گذاری در ایران مصوب مجلس بود و توسط حاکمیت تایید شده و در آن وظایفی برای سازمان سرمایه گذاری خارجی شامل جلب، پذیرش، ورود، بکارگیری و خروج سرمایه های خارجی پیش بینی شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان افزود: تهیه، تدوین و پیشنهاد سیاست‌ها، ضوابط و برنامه های مربوط به سرمایه گذاری‌ های خارجی، تهیه و تنظیم و انجام مذاکرات مربوط به موافقتنامه های تشویقی و حمایت متقابل از سرمایه گذاری با دیگر کشورها از وظایف این سازمان بشمار می رود.
محمودی پوشش تمامی خطرهای تجاری از جمله جبران زیان ناشی از ممنوعیت یا توقف اجرای موافقتنامه مالی براثر وضع قانون و یا تصمیمات دولت را از ویژگی ها و مزایای قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی دانست.
همدان در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان پایتخت گردشگری در کهن قاره آسیا برگزیده شده و در این راستا دیروز و امروز میزبان سفرای چندین کشور و ده ها نماینده خارجی بود.
۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


همدان ۲۰۱۸


سرمایه گذاری خارجی


سفیر تاجیکستان