اخبار گردشگری

چهار رویداد ملی و بین المللی تبریز ۲۰۱۸ برگزار می شود

به گزارش ایرنا، رحیم شهرتی فر روز پنجشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی ستاد برگزاری رویداد تبریز ۲۰۱۸، اعلام کرد: همایش بین المللی مشروطه، کنگره بین المللی بزرگداشت صائب تبریزی، کنگره بین المللی شمس تبریزی و جشنواره بین المللی تئاتر تبریز جزو برنامه سال جاری ستاد تبریز ۲۰۱۸ است که تلاش می کنیم این برنامه ها با شکوه و عظمت ویژه ای که برازنده شهر اولین ها است، برگزار شود.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی استان باید تمام تلاش و همت خود را برای برپایی باشکوه و مناسب برنامه های فرهنگی فوق به کار بندند، اظهار داشت: در بیشتر این برنامه ها اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی اصلی است و بقیه ادارات و سازمان های ذیربط نیز باید همکاری های شایسته را انجام دهند.
شهرتی فر، حضور بخش خصوصی در برنامه های یاد شده را گامی مهم و قابل تقدیر دانست و افزود: اینکه یکی از موسسات فرهنگی اقدام به برگزاری جشنواره تئاتر به صورت بین المللی می کند برای تبریز و مردم این شهر قابل ستایش است و مدیریت استان نیز از چنین برنامه هایی که توسط بخش های غیردولتی اجرا می شود، به شدت حمایت می کند.
وی اضافه کرد: استانداری آذربایجان شرقی هماهنگی های لازم برای به میدان کشاندن بخش خصوصی جهت طراحی و اجرای برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری با سایر دستگاه ها را انجام می دهد.
شهرتی فر با اشاره به طرح تفصیلی نخستین جشنواره بین المللی تئاتر تبریز، گفت: طبق این طرح ۵۰ درصد هزینه های برگزاری توسط بخش خصوصی و ۵۰ درصد نیز توسط ستاد برگزاری رویداد تبریز ۲۰۱۸ تامین می شود.
وی، برگزاری همایش بین المللی مشروطه در مرداد سالجاری را از برنامه های مهم و محوری ستاد تبریز ۲۰۱۸ بیان و اضافه کرد: این سلسله همایش ها که همه ساله در دو نوبت برگزار می شد، امسال قرار است با هماهنگی به وجود آمده به صورت تجمیعی و با مشارکت دانشگاه های تبریز، آزاد اسلامی و پیام نور و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، نهضت مشروطه را از افتخارات بارز و ممتاز سیاسی و اجتماعی مردم آذربایجان و تبریز در تاریخ ایران زمین برشمرد که باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد.
شهرتی فر، کنگره های بزرگداشت صائب تبریزی و شمس تبریزی را گامی مهم و موثر در شناساندن ظرفیت های فرهنگی و ادبی تبریز به جهان توصیف کرد و افزود: این دو عارف و شاعر نامی آذربایجان نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورهای منطقه و جهان نیز دوستداران و علاقمندان ویژه ای دارند که می توان با دعوت از صاحب نظران و شخصیت های علمی به غنای بیشتر این کنگره ها کمک کرد.
تبریز در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده و در این راستا ستاد بزرگداشت ان در سطوح ملی و محلی تشکیل شده است.
دولت برای برگزاری تقویم برنامه های تبریز ۲۰۱۸ میلادی در سال جاری ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.
۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث


تبریز ۲۰۱۸


معاون استاندار