اخبار گردشگری

۳مکان برای راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی یاسوج مشخص شد

نستهن مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری در این زمینه تمایل به همکاری با اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی دارد و بهتر است که مکان ‌های پیشنهادی ارائه شده به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرند.
وی افزود: هم اینک بازارچه‌ صنایع دستی به صورت موقتی در فلکه جهاد شهر یاسوج برپا شده است.
مقدم عنوان کرد: صنایع دستی متنوع و مختلفی در سطح استان تولید می‌شود اما لازم است که بازارچه دائمی برای فروش محصولات راه‌اندازی شود.
شهردار یاسوج با اشاره به قطعی بودن جمع‌آوری جمعه بازار یاسوج و استقرار آن در مکان جدید، افزود: در مکان در حال ساخت این جمعه بازار، نیز می توان غرفه هایی برای بازارچه دائم صنایع دستی اختصاص داد.
یاسوج به دلیل گردشگر پذیر بودن در اولویت ساخت و راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی بین شهرهای ۱۷ گانه استان است.
تاکنون اقدام ها و رایزنی های لازم برای ساخت و راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرهای مختلف این استان انجام شده است.
شهرداری باشت تلاش هایی در زمینه تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت و راه اندازی این بازارچه انجام داده در حالی که اقدام خاصی توسط شهرداری دیگر شهرهای استان انجام نشده است.
ساخت و راه اندازی این بازارچه کمک بسزایی به معرفی و فروش هر چه بیشتر انواع تولیدات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد می کند و دسترسی مردم استان و گردشگران به این محصولات نیز آسان تر خواهد شد.
جاجیم بافی، رنگرزی سنتی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سورن دوزی، سنگ‌های قیمتی سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین رشته‌های صنایع دستی در این استان است.
۹۸۶۸/۱۶۶۲

انتهای پیام /*


اقتصاد


بازارچه صنایع دستی


شهرداری


کهگیلویه و بویراحمد