اخبار گردشگری

مجسمه ساز برجسته ایران صاحب موزه خصوصی شد

به گزارش ایرنا، احد حسینی به سال ۱۳۲۳ در تبریز متولد شد و از دانش آموخته های دبیرستان ماندگار فردوسی این شهر است که خالق مجسمه مونالیزا به سال ۱۳۷۴ شمسی می باشد و این اثر جهانی را بر اساس نقاشی هنرمند شهیر ایتالیا لئوناردو داوینچی ساخته است.
آثار بی بدیل و زیبای حسینی با عنوان «مجموعه زندگی بشر» سال ها در طبقه زیرزمین موزه آذربایجان به عنوان دومین موزه مهم و بزرگ ایران پس از تهران و موزه ملی نگهداری می شد که با همت شهرداری تبریز و میراث فرهنگی استان به مکان جدید منتقل شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در گفت وگو با ایرنا، صدور مجوز موزه آثار هنری معاصر احد حسینی توسط این اداره کل را یکی از اهداف تعریف شده برای حفظ و صیانت از آثار هنرمندان آذربایجان بیان کرد که به عنوان سومین موزه خصوصی در تبریز فعالیت خود را آغاز می کند.
مرتضی آبدار اظهار داشت: ایجاد ظرفیت‌های مختلف در راستای توسعه گردشگری استان از جمله فعالیت مستمر موزه ها و ایجاد و توسعه موزه های شاخص و منحصر به فرد از اولویت های اداره کل است.
وی فعالیت موزه آثار هنری معاصر استاد احد حسینی در تبریز را یکی از جذاب ترین ظرفیت های گردشگری این کهن شهر دانست و گفت: مجوز این موزه خصوصی از سوی اداره‌کل موزه‌ ها و اموال منقول تاریخی به نام احد حسینی صادر شده است و فعالیت رسمی آن در راستای جلب رضایت گردشگران نقش بسزایی خواهد داشت.
آبدار افزود: مدیریت، ساماندهی و صدور مجوز برای مجموعه داران خصوصی موجب معرفی و ارتقای سطح کیفی و کمی مجموعه داری در کشور خواهد بود.
آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی و بین المللی یکی از پنج استان برتر ایران در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است.
این استان بیش از ۲۵ موزه دارد که ۱۹ موزه آن در تبریز واقع است.
۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث


موزه


مجسمه ساز