اخبار گردشگری

این جنگل های زیبا رو به نابودی هستند!/تصاویر

جنگل های زیبایی در دنیا در حال نابودی هستند و حفظ آنها دغدغه همه نه اما خیلی هاست.

به گزارش “توریسم آنلاین” زمانی که این جنگل ها و درختها نباشند ،بسیاری از گونه های کمیاب و مهم گیاهی و جانوری هم نخواهند بود.

شاید الآن بسیاری از ما به این حادثه توجهی نشان ندهیم و به راحتی از کنارش بگذریم اما بدانیم که آخر این نابودی ها و از دست دادن ها ،زندگی زیبایی را که هم اکنون داریم درگیر خواهد کرد.

در ادامه ۸ جنگل زیبا به شما معرفی می شود که وضعیت جالبی ندارند:

“ماداگاسکار” چهارمین جزیره بزرگ دنیا است و در آن گونه های متنوعی از جانوران وجود دارد که ساکن جنگل های ماداگاسکارند.با قطع درختان تنها ۱۰ درصد جنگل اصلی باقی مانده و بسیاری از جانوران و حشره های کمیاب دیگر دیده نمی شوند.

تصاویر:این جنگل های زیبا رو به نابودی هستند!

آمریکا هم سرزمین جنگل های رو به انقراض است.متاسفانه تنها ۱۰ درصد جنگل های مشهور “سکویا” و درختان ردوود(چوب سرخ) با درختانی قدیمی و غول پیکر و البته کم نظیر وضعیت قابل قبولی دارند.

این جنگل های زیبا رو به نابودی هستند!

بیشتر قسمت های جنگل های ساحلی شرق آفریقا برای کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته و تنها ۱۰ درصد، همان جنگل سابق است.توجه اخیر گردشگران به این جنگل هم می تواند خوب و هم بد باشد.

این جنگل های زیبا رو به نابودی هستند!

جنگل هایی بر فراز کوه در جنوب غربی چین دارای دو گونه کمیاب از پانداها-پاندای غول پیکر و پاندای قرمز است که جنگل زدایی به خاطر کشاورزی و جاده سازی سبب شده که تنها ۸ درصد سالم باقی بماند.

این جنگل های زیبا رو به نابودی هستند!

جنگل های “آتنلانتیک” در برزیل ،آرژانتین،پاراگوئه و اروگوئه کشیده شده اند و دارای بیش از ۲۰ هزار گونه گیاهی هستند که تنها در این گوشه دنیا می توان آنها را دید.بیشتر این جنگل ها برای کاشت شکر و قهوه از بین رفته است.

این جنگل های زیبا رو به نابودی هستند!

جنگل های “ساندالند” در جنوب شرقی آسیا ۱۷ هزار جزیره را پوشانده بود اما اکنون ۷ درصد از آن قابل قبول بوده و بسیاری از جزیره های را کاملا ترک کرده است.

این جنگل های زیبا رو به نابودی هستند!

“فیلیپین” دارای ۷ هزار جزیره است که زمانی تمام آنها با جنگل های انبوه پوشیده شده بودند اما اکنون نزدیک به ۹۳ درصد جنگل ها برای شهر سازی و کشاورزی از بین رفته اند.قورباغه پرنده و دومین عقاب بزرگ دنیا دو گونه کمیابی بودند که دیگر دیده نمی شوند.

این جنگل های زیبا رو به نابودی هستند!

امروزه تنها ۵ درصد جنگل های “کالدونیای جدید” واقع در اقیانوس آرام باقی مانده اما صنعت گردشگری باعث شده توجه بیشتری به طلای سبز باقیمانده شود.