اخبار گردشگری, اماکن دیدنی جهان, گردشگری و توریسم

جالب ترین مومیایی های جهان/تصاویر

نگهداری اجساد و مومیایی کردنشان هنری باستانی است و خبره های این کار مصریان بوده اند والبته در طول تاریخ اغلب این کار برای افراد مشهور و اشراف انجام می گرفت.

به گزارش “توریسم آنلاین” حفظ و نگهداری اجساد چیزی است که به مصر باستان بازمی گردد و مردم معتقد بودند شخصی که می میرد به جهان دیگری سفر می کند بنابراین برای سفر به جهان دیگر نیاز است که از بدنشان محافظت شود ،به این نگهداری و حفظ اجساد در اصطلاح مومیایی می گویند.

مومیایی در قدیم در طول ۷۰ روز و طی ۱۱ مرحله انجام می شد.امروزه اجساد مومیایی مشهوری در دنیا وجود دارند که در ادامه سالم ترین مومیایی های موجود در دنیا به شما معرفی می شود:

سالم ترین مومیایی های دنیا

“روزالیا لومباردو” یکی از سالم ترین مومیایی های دنیا است که دختربچه ای ۲ ساله بوده و در سال ۱۹۲۰ به دلیل بیماری ذات الریه جانش را از دست داده است.پدر این دخترکوچک که غم بزرگی را متحمل شد تصمیم گرفت تا به کمک “آلفردو سالافیا” با استفاده از بهترین تکنیک جسد را مومیایی کند.پس از گذشت حدودا ۱۰۰ سال این جسد بسیار سالم و در “سیسیل”-ایتالیا- نگهداری می شود.

سالم ترین مومیایی های دنیا

دومین مومیایی این فهرست متعلق به “ولادیمیر لنین” است که یک انقلابی و پدر کمونیسم روسیه محسوب می شود.با اینکه او تمایلی به مومیایی شدن پس از مرگ نداشت اما در سال ۱۹۲۴ بدن او با بهترین تکنیک ها مومیایی شده و امروزه در میدان سرخ مسکو برای تماشای عموم قرار گرفته است.

سالم ترین مومیایی های دنیا

“زیتا” که تمام عمرش را در خدمت کردن به مردم گذراند ، پس از مرگش در سال ۱۲۷۲ لقب قدیسه گرفت.۳۰۸ سال بعد در سال ۱۵۸۰ جسد زیتا در حالی که هنوز سالم بود پیدا و سپس مومیایی شد.جسد مومیایی این زن پرهیزگار امروزه در لوکا به تماشای عموم در آمده است.

سالم ترین مومیایی های دنیا

“لا دونسلا” مومیایی دختر ۱۵ ساله ای است که که در پایین کوه “Llullaillaco” واقع در آمریکای جنوبی همراه با دو بچه دیگر ،مقداری طلا،نقره و کزه های قدیمی پیدا شد.این دختر متعلق به قبیله “اینکا” مربوط به ۵۰۰ سال پیش است که بدون هیچ ماده شیمیایی و فقط به خاطر شرایط آب و هوایی این چنین سالم مانده است.این مومیایی امروزه در دمای ۱۸- درجه سانتی گراد نگهداری می شود.

سالم ترین مومیایی های دنیا

راهب بودایی روسی به نام “Dashi Dorzho Itigilov” پس از مرگ در سال ۱۹۲۷ بنا به درخواستش، نشسته به حالت نیلوفری(چهارزانوی بالا) مومیایی و نگهداری شد.امروزه بدن او در هوای آزاد و بدون رعایت شرایط هوایی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

سالم ترین مومیایی های دنیا

مومیایی مرد “تولوندی” که مربوط به سده ۴ پیش از میلاد است در سال ۱۹۵۰ در دانمارک پیدا شد و بدون مواد شیمیایی همچنان سالم باقی مانده بود و امروزه در موزه “زیلبورگ” –دانمارک- در معرض دید عموم است.

سالم ترین مومیایی های دنیا

مومیایی ۷۰۰ ساله کشف شده از خاندان “مینگ” متعلق به یک زن با قدی ۱۵۲ سانتی متری است که با لباس و جواهرات کامل مومیایی شده است.