اخبار گردشگری

جشنواره آیینی گلستان در کیش گشایش یافت

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا جزیره کیش در دومین هفته از بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش، میزبان آیین ها و سنت های استان گلستان است.
در بیست و یکمین جشواره تابستانی، ۴۵ نفر از هنرمندان استان گلستان، با قومیت های ترکمن، کتول و قزل باش رامیان برای برپایی نمایشگاه و جشنواره آئینی وارد جزیره کیش شدند.
در این نمایشگاه که از ۱۹ تا ۲۱ تیر از ساعت ۲۰ تا ۲ بامداد در محوطه بیرونی تالار شهر برگزار می شود، ۱۵ غرفه برای ارائه صنایع دستی، خوراکی ها، آثار هنری، سوغات استان گلستان، معرفی فرصت های گردشگری و سرمایه گذاری حضور دارند.
همچنین ۳ گروه موسیقی آئینی قومیت های مختلف از جمله گروه موسیقی ‘نجوای کتول’ نوازنده موسیقی سریال پر مخاطب ‘پایتخت’ نیز به اجرای برنامه می پردازند.
در نخستین هفته آغاز جشنواره تابستانی کیش که از هشتم تیرماه جاری در این جزیره کلید خورد، نمایشگاه و جشنواره فرهنگی و هنری استان سیستان و بلوچستان برپا شد.
بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش از ۸ تیر با اجرای برنامه های متنوع و شاد خانوادگی آغاز شده است و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.
ارائه کارت های هدیه یکی از برنامه های جشنواره تابستانی کیش است و علاوه بر آن روزانه ۱۰۰ میلیون ریال جایزه به صورت نقدی و غیر نقدی در قرعه کشی بازارها، هشت دستگاه خودروی ۲۰۶ پلاک ملی برای قرعه کشی هفتگی و یک واحد آپارتمان مسکونی در برج های طلایی کیش به عنوان جایزه ویژه جشنواره به همت سازمان منطقه آزادکیش و فعالان بخش خصوصی، اصناف، جوامع و بازاریان کیش خریداری شده است که به برندگان خوش شانس این دوره اهدا می شود.
برگزاری چهار کنسرت گروه ها و هنرمندان مطرح خارجی از دیگر تفاوت های جشنواره امسال است که در کنار حضور این گروه ها و خوانندگان از حضور هنرمندان مطرح داخلی در عرصه موسیقی نیز بهره گرفته شده است که از آن جمله کنسرت هنرمند مطرح و صاحب نام کشورمان استاد شهرام ناظری است.
برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری پایان بخش جشنواره تابستانی کیش خواهد بود که علاوه بر گردشگران تابستانی، ظرفیت های کیش به فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران معرفی شود.
جزیره مرجانی و گردشگری کیش با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت و ۹۰ کیلومتر مربع وسعت در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس در محدوده استان هرمزگان واقع شده است.
این جزیره از نظر اقتصادی و صنعت گردشگری و توریسم در منطقه حوزه خلیج فارس از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است.
۶۹۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره


تابستانی


کیش