اخبار گردشگری

ثبت آثار و مفاخر در حال سرقت کشور ضروری است

به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسن بلخاری در آئین اختتامیه رونمایی از ثبت ملی مکتب میرعماد حسنی در کاخ ملت سعدآباد اظهار داشت: حیف بود که تمدن ایران صاحب غزل حافظ باشد ولی صاحب خوشنویسی میرعماد نباشد.
وی افزود: میرعماد حافظ خوشنویسی ما است و ایرانیان برای ادراک هر چیزی به خوشایند کردن و زیباسازی و آراستن آن چیز کوشیده اند.
بلخاری تاکید کرد: هنر وجه تنفس ما ایرانیان است و آراستن کلمه به جلال و جمیل حرفه ما است و ما عاشقی خود را در تکریم و تجلیل کلمات در خوشنویسی به کار بسته ایم که سردسته آن نستعلیق است.

** سازمان میراث فرهنگی وفادار هویت پارسی است
معاون میراث فرهنگی کشور در این برنامه گفت: جمع خوشنویسان اهل قلم موجب سربلندی و اعتبار اجتماعی ایران در جهان است و هنر خوشنویسی در معرفی هویت فرهگی و شناسایی تمدن ما نقش بسزایی دارد
محمدحسن طالبیان افزود: در همه قرون و اعصار متون ما به قلم کاتبان زیبا نگاشته شده و این هنر از هر نسلی به نسل دیگر به عنوان میراث جاودان انتقال یافته است.
وی ادامه داد: نستعلیق پارسی از مصادیق مهم استقلال طلبی فرهنگ ایران بعد از اسلام است و حفظ و پاسداشت این میراث از مهمترین وظایف ما در عصر حاضر است.
طالبیان یادآور شد: سازمان میراث فرهنگی سالیان زیادی است که با ثبت میراث ملموس و ناملموس این سرزمین حامل، وفادار هویت پارسی است.
به گزارش ایرنا، آئین افتتاحیه رونمایی از ثبت ملی مکتب نستعلیق میرعماد نیز ۲۲ اردیبهشت ماه امسال در همین مکان برگزار شده بود.
میرعماد حسنی قزوینی خوشنویس پرآوازه ایرانی و بزرگترین هنرمند خط نستعلیق است. وی که در قرن دهم هجری قمری و در دوره صفویه زندگی می کرد به دلیل خط خوبش به «میر» معروف شده و از وی آثار فراوان خوشنویسی باقی مانده که در موزه های ایران و جهان نگهداری می شود.
فراهنگ*۳۰۶۱* ۱۴۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


بلخاری


میرعماد


ثبت ملی