اخبار گردشگری

برترین جشنواره‌های گرجستان

جشنواره‌های ملی و قومیتی، بهترین راه برای ورود به فرهنگ ملی کشور‌ها است. گردشگران با مردم محلی در این جشنواره‌ها در تعامل هستند، از خوردن غذاهای محلی لذت می‌برند و در نهایت به بسیاری از حقایق جالب پی می‌برند. گرجستان نیز همانند سایر کشور‌ها هر ساله میزبان جشنواره‌های رنگی و زیبایی است که در این مقاله با برخی از مهم‌ترین‌ها آن آشنا خواهیم شد.


برترین جشنواره‌های گرجستان

جشنواره تبیلیسوبا؛ شن بزرگداشت تفلیس

تولد، فقط یک بار در سال اتفاق می‌افتد و همه این روز مهم را جشن می‌گیرند تا در خاطره‌ها بماند. اگر این تولد مربوط به شهر مورد علاقه و احترام شما باشد، توجه‌ها به آن دو چندان می‌شود. تبیلیسوبا جشن بزرگداشت تفلیس (روز تفلیس) پایتخت کشور گرجستان است که هر ساله با جذابیت فراوان و شور و هیجان خاصی برگزار می شود. مرکز اصلی این جشن، تفلیس قدیم است که مردمان زیادی از سراسر گرجستان برای شرکت در جشن، شادی، موسیقی، ورزش‌های محلی، مسابقه و از همه مهم‌تر خوردن غذاهای خوشمزه گرجی راهی آن می‌شوند.


برترین جشنواره‌های گرجستان

جشنواره باتومبا

جشنواره باتومبا، روزی مختص به باتومی است. البته جشن این روز در باتومی، در مقیاس کوچک‌تر نسبت به پایتخت برگزار می‌شود اما شرکت‌کنندگان قادر هستند در بسیاری از رویدادهای جالب شرکت کنند. در این روز شهر به زیبایی تزئین می‌شود و کنسرت‌های با مشارکت هر دو گروه محلی و خارجی اجرا می‌شود. در این جشنواره علاوه بر موسیقی، غذا و شادی، رقص محلی گرجی نیز اجرا می‌شود.


برترین جشنواره‌های گرجستان

جشنواره رتولی؛ فستیوال برداشت انگور

یکی از اتفاق‌های مهم در فصل پاییز در گرجستان، برداشت و جمع‌آوری انگور است. این اتفاق نه تنها برای کشاورزان، بلکه برای تمام جامعه گرجستان مهم است. در این روز مهم، خانواده‌ها گرد هم می‌آیند و به دیدن بستگان می‌روند. پس از برداشت انگور‌ها، خانواده‌ها با سرو غذاهای خوشمزه از یکدیگر پذیرایی می‌کنند.


برترین جشنواره‌های گرجستان

جشنواره پنیر؛ آشنایی با پنیر‌های خوشمزه گرجستان

همانطور که در مقالات بسیاری گفته‌ایم، پنیر گرجستان بسیار خاص و منحصربه‌فرد است. این جشن هر سال در شهری برگزار می‌شود که سال قبل دارای بهترین پنیر بوده است. در طول این جشنواره‌ پنیر‌های متنوع زیادی برای تست ارائه می‌شود. مهمانان به خصوص گردشگران با شرکت در این جشنواره، فرصت آشنایی با پنیر‌های خوشمزه گرجستان را دارند.


برترین جشنواره‌های گرجستان

جشنواره جاز تفلیس

جشنواره جاز تفلیس، رویداد بزرگ و مهمی است که به طور سنتی با حضور نوازندگان برجسته از سراسر جهان برگزار می‌شود. نکته قابل توجه این است که علاوه بر گرو‌های معروفی که در این جشنواره شرکت می‌کنند، جوانان نیز فرصت حضور و ارائه خواهند داشت. این جشنواره هر ساله از ۲۹ اکتبر تا ۴ نوامبر برگزار می‌شود.


مترجم: سحر مردانه
منبع: mygeotrip.com