اخبار گردشگری

زیبا سازی مجموعه زیارتی امامزاده زید سمیرم آغاز شد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا ضمن اعلام این خبر افزود: این فعالیت عمرانی و گردشگری که امروز دوشتنبه آغاز شد، شامل زیرسازی مسیر تردد و اقامت مسافران و زائران، ساخت سکّو، سرویس های بهداشتی، غرفه های صنایع دستی و بومی و محلی است که در دستور کار اداره میراث فرهنگی است.
وی ابراز امیدواری کرد: مجموعه این فعالیت ها در ۴۵ تا ۵۰ روز آینده به اتمام برسد و مردم و گردشگران بتوانند تا قبل از سرد شدن هوا از فضای بهسازی شده این منطقه نمونه گردشگری و زیارتی بیشتر بهره مند شوند.
این مسئول همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در رابطه با برخی گزارش ها مبنی بر گرفتن عوارض ورودی این مجموعه زیارتی و سیاحتی هم گفت: این موضوع ارتباطی به اداره میراث فرهنگی و گردشگری ندارد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم افزود: اگر شخص یا اشخاصی هم اقدام به به گرفتن عوارض به هر عنوانی در این مجموعه می کنند، مردم بدانند اداره میراث فرهنگی شهرستان سمیرم در این مورد نقشی ندارد و این موضوع را به سرعت پیگیری خواهد کرد.
بقعه امامزاده زید ابن علی(ع) در ۱۶ کیلومتری غرب شهر سمیرم واقع شده وبه خاطر بهره مندی از فضای سرسبز درختان و چشمه جاری در این محل، همه روزه بویژه در ایام تعطیل و جمعه ها پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران است.
امامزاده زیدبن علی (ع) با هشت واسطه به امام چهارم شیعیان منتسب است.
شهرستان کوهستانی و معتدل سمیرم با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شهری، عشایری و روستایی، دارای ۹ منطقه نمونه گردشگری در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان است.
پیشینه تاریخی، بافت عشایری روستایی و شهری به همراه مواهب طبیعی از قبیل جنگل، کوهستان، پوشش گیاهی، روان آب های همیشه جاری و نیز تنوع جانوری در اقلیم کوهستانی و سردسیر، سمیرم را به عنوان یکی از مناطق پر ظرفیت گردشگری در استان اصفهان مطرح کرده است.
۷۱۴۷/ ۱۳۳۹

انتهای پیام /*


اجتماعی


زیباسازی


امامزاده زید(ع)


سمیرم