اخبار گردشگری

قله های معروف کوه‌ها در گرجستان

گرجستان، این سرزمین کوچک به خوبی توسط کو‌ها و طبیعت زیبا احاطه شده است. کوه‌ها نقاط برجسته این کشور هستند و قله‌های سر به فلک کشیده از دیدنی‌های شگفت‌انگیز آن محسوب می‌شوند. در این مقاله برجسته‌ترین قله کوه‌های گرجستان را برای طبیعت گردی و طبیع دوستان معرفی خواهد شد.


قله های معروف کوه‌ها در گرجستان

قله کازبک؛ مشهور‌ترین و محبوب‌ترین قله‌ی گرجستان

کازبک مشهور‌ترین و محبوب‌ترین قله‌ی کوه نزد گردشگران و دوست‌داران کوهنوردی است. این کوه دارای ارتفاع ۵۰۴۷ متری است و در شمال شرق گرجستان واقع شده است. قله کازبک هفتمین قله بلند در رشته کوه‌های قفقاز و کوهی آتشفشانی است. کوهنوردی و پیاده‌روی و صعود در مسیر کازبک نزد گردشگران و مسافران بسیار محبوب است زیرا هم دسترسی آسانی از طریق تفلیس دارد و هم دارای منظره‌ای زیبا و باشکوه است. اطراف این قله را ترکیبی از یخچال‌های طبیعی فراگرفته که معروف‌ترین آنها یخچال گرگتی می‌باشد که در راه رسیدن به پناهگاه از روی آن عبور می‌کنید.


قله های معروف کوه‌ها در گرجستان

قله اوشبا؛ مشهورترین قله‌های بزرگ قفقاز

قله اوشبا در بالای منطقه سوانتی قرار دارد و یکی از مشهورترین قله‌های بزرگ قفقاز است. به رغم اینکه در ظاهر کوچک به نظر می‌رسد اما دارای ۴۷۰۰ متر ارتفاع است. اوشبا در زبان گرجی به معنای سحر و جادو است، در حقیقت نیز این قله دارای سحر و جادویی غیرقابل انکار است. صعود به این کوه دشوار و فقط باید از سوی کوهنوردان ماهر انجام شود.کوهنوردان زیادی طی سفر صعود به قله جان خود را از دست داده‌اند، از این حیث به آن کوه قاتل نیز گفته می‌شود.


قله های معروف کوه‌ها در گرجستان

قله‌ی زیبای شخارا

یکی دیگر از شناخته شده‌ترین و بلند‌ترین نقاط در گرجستان، قله‌ی زیبای شخارا است. شخارا نیز در منطقه سوانتی واقع شده و دارای سه قله است که بلندترین آن دارای ارتفاع ۵۲۰۰ متری است. تنها کوهنوردان حرفه‌ای همراه با تجهیزات می‌توانند به آن صعود کنند اما شما نیز به عنوان گردشگران می‌توانید تا نزدیکی آن بروید و از زیبایی‌های طبیعت اطراف لذت ببرید.


قله های معروف کوه‌ها در گرجستان

قله تتنولد؛ قله سفید

در نهایت باید سومین قله بلند در منطقه سوانتی را معرفی کنیم که کوه تتنولد است. ارتفاع آن ۴۸۷۰ متر است و معنی نام آن، قله سفید است. اوج قله تقریبا همیشه با برف و مه پوشانده شده است. دولت گرجستان در نظر دارد پیست اسکی مدرنی در این منطقه راه‌اندازی کند تا دوست‌داران ورزش‌های زمستانی از سفر به این منطقه نهایت لذت را ببرند.


مترجم: سحر مردانه
منبع: mygeotrip.com