اخبار گردشگری

عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی با نگاه گردشگران نظارت می شود

حمیدرضا آذرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازدیدها نحوه ارائه خدمات، اعتبار پروانه بهره برداری بند ب، پروانه مدیران فنی دفاتر، بیمه مسافران، منشور اخلاقی و نوع قراردادها بر اساس چارچوب ابلاغی سازمان، لغو بلیت، گرانفروشی، اجرای قوانین و مقررات ابلاغی و … مورد بررسی ناظران قرار می گیرد.
وی با اشاره به روند تغییرات صنعت گردشگری و نیز تاثیر آن در ذائقه سفر گردشگران، همگام شدن دفاتر خدمات مسافرتی با سرعت روند این تغییرات و بهره گیری از مباحث تخصصی روز دنیای گردشگری را مورد تاکید قرار داد.
آذرپور ادامه داد: امروزه برگزاری تورهای گردشگری با موضوعات و جنبه های مختلف کمک شایانی به رونق بخشی این صنعت کرده که در این زمینه باتوجه به ظرفیت بالای گردشگری گیلان، فرصتی مناسب برای معرفی مناطق کمتر شناخته شده استان مهیا شده است.
وی با تاکید بر توانمندسازی دفاتر گردشگری، آموزش به راهنمایان گردشگری را راهکاری مناسب در توسعه صنعت گردشگری داخلی دانست.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان فعالیت گروه های غیرمجاز در تورگردانی را بعنوان یکی از دغدغه های اصلی دفاتر خدمات مسافرتی عنوان و اضافه کرد: اجرای غیرتخصصی تورهای غیرمجاز توسط افراد غیر حرفه ای، علاوه بر آسیب رساندن به این دفاتر، ایجاد بدبینی های فراوانی را به هرگونه فعالیت تورگردانی به دنبال دارد.
وی از گردشگران خواست با توجه به سودجویی برخی دفاتر غیرمجاز و افراد فرصت طلب، به منظور تهیه بلیت به دفتر مجاز مسافرتی و جهانگردی مراجعه و برای حصول اطمینان از مجاز یا غیرمجاز بودن دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به پورتال این اداره کل به آدرس اینترنتی http://www.gilanchto.ir مراجعه کنند.
آذرپور استفاده از راهبرد خاص همچون اطلاع رسانی جامع در بحث گردشگری و توسعه آن را راهکاری مناسب برای معرفی جاذبه ها ی استان دانست و اعلام کرد: مسافران و گردشگران می توانند انتقادات و پیشنهادات خود در خصوص شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گیلان را با شماره ۳۳۶۱۸۴۶۵ در میان گذاشته و یا به معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان واقع در رشت میدان گیل، روبروی بیمارستان رسول اکرم(ص) مراجعه کنند.
۷۳ دفتر شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی در گیلان فعال هستند که ۵۳ دفتر از این تعداد، در رشت است.
۱۸۸۱/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


خدمات مسافرتی


گیلان