اخبار گردشگری

نخستین اکوکمپ گردشگری شمالغرب کشور در مراغه ایجاد می شود

به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز شنبه در نشست هماهنگی راه اندازی این اکوکمپ گردشگری در مراغه افزود: باتوجه به وجود جاذبه های تاریخی و گردشگری مراغه، این اکوکمپ به عنوان مجتمع بزرگ گردشگری در یکی از مناطق بکر و سرسبز این شهرستان ایجاد می شود.
وی ادامه داد: برای ایجاد این اکوکمپ یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی پیش بینی شده که در فضای به وسعت ۵۰ تا ۱۰۰ هکتار خواهد بود.
وی اضافه کرد: این مجتمع گردشگری با هدف توسعه صنعت گردشگری در استان و جزو پنج اکوکمپ کشور خواهد بود که در آن مجتمع های گردشگری مبتنی بر اکوسیستم، جاذبه های طبیعی و بومی و نیز با بهره گیری از انرژی های سبز راه اندازی و ایجاد می شود.
آبدار با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری نیازمند ایجاد زیرساخت های مورد نیاز است گفت: این طرح در راستای توسعه این صنعت با همکاری دستگاه های اجرایی از جمله میراث فرهنگی، منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست و با مشاوره از سمن ها اجرا خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به رویداد تبریز ۲۰۱۸ در آذربایجان شرقی افزود: این رویداد فرهنگی مختص به مرکز استان نبوده و در راستای توزیع گردشگران و بهره گیری از پتانسیل های شهرستانی پنج مسیر گردشگری از جمله مراغه تعریف شده است.
وی ادامه داد: از آغاز رویداد تبریز ۲۰۱۸ شاهد افزایش اقامت ها در مراکز اقامتی استان از ضریب ۱٫۷ به ۴٫۳ بوده ایم که نشان از تحرک ایجاد شده در صنعت گردشگری این استان است.
وی اضافه کرد: در یک سال اخیر ۵۱ مجوز احداث هتل در آذربایجان شرقی صادر شده که با ایجاد و راه اندازی این اماکن، ظرفیت هتل های استان از هفت هزار و ۴۰۰ تخت به ۱۳ هزار و ۱۰۰ تخت افزایش خواهد یافت.
فرماندار مراغه نیز در این نشست با تاکید بر لزوم توجه به زیرساخت های گردشگری گفت: این شهرستان از ظرفیت های بسیار بالایی در این زمینه برخوردار بوده و مستعد سرمایه گذرای های بخش خصوصی است.
حمید شکری افزود: در راستای توسعه گردشگری، با همکاری و همفکری ادارات و دستگاه های اجرایی زمین مناسب براساس استانداردها و قوانین موجود برای ایجاد اکوکمپ گردشگری شمالغرب در مراغه تخصیص خواهد یافت.
وی اضافه کرد: هم اکنون نیز با حضور کارشناسان و ارائه نقشه و طرح های لازم، مکان یابی برای این طرح بزرگ گردشگری در این شهرستان آغاز شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۵۱۵ اثر تاریخی و تپه های شناسایی شده جزو ۱۰ شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می شود که حدود ۳۰۰ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۷۷/۷۴۸۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


اکوکمپ


مراغه