اخبار گردشگری

طرح آمارگیری از گردشگران ملی بهار تا مردادماه انجام می شود

گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان به ایرنا حاکیست؛ وحید طیفوری هدف از اجرای طرح یاد شده را جمع‌آوری آمار و اطلاعات فعالیت‌های گردشگری خانوار در کشور از قبیل تعداد سفر، مقصد، نوع سفر، هدف سفر، شیوه سفر، نوع وسیله مورد استفاده، محل اقامت، نفر شب اقامت و هزینه‌های سفر عنوان کرد.
وی همچنین ویژگی‌های اجتماعی اعضای خانوار شامل سن، جنس، وضع سواد، مدرک تحصیلی، وضع فعالیت و وضع اشتغال را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.
به گفته طیفوری، در این طرح مأموران آمارگیر با مراجعه به خانوارهای نمونه، اطلاعات تفصیلی مورد نظر را در قالب پرسشنامه جمع‌آوری می کنند.
وی در خصوص سابقه اجرای طرح آمارگیری از گردشگران ملی گفت: این طرح پیش از این در سال‌های ۱۳۸۷، ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ (به جز سال ۱۳۹۴) توسط مرکز آمار ایران به اجرا درآمده و نتایج آن از طریق سامانه مرکز آمار ایران به نشانی amar.org.ir و همچنین سامانه اطلاعات آماری استان به نشانی sdi.mpogl.ir قابل دسترسی است.
طیفوری با یادآوری برگزاری سمینار آموزشی این طرح طی روزهای نهم و دهم تیرماه جاری افزود: در این طرح منظور از سفر به طور کلی، به جابجایی اشخاص بین دو موقعیت جغرافیایی صرف نظر از هدف و مدت آن گفته می‌شود و کسانی که سفر می‌کنند به عنوان مسافر شناخته می‌شوند.
وی همچنین گردشگری را فقط شامل سفرهایی دانست که مدت زمان آن کمتر از یک سال بوده و با هدفی بجز انجام کار و دریافت دستمزد انجام شده باشد.
یک هزار و ۸۲۱ تاسیسات گردشگری با بیش از شش هزار شاغل در استان گیلان فعال هستند.
۷۲۹۶/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


گیلان


آمارگیری