اخبار گردشگری

جشنواره فطیر سنتی و غذاهای محلی در هریس برگزار شد

به گزارش شنبه ایرنا، این جشنواره که شامل غذاهای سنتی، داروهای گیاهی، فطیر، ختاب، صنایع دستی و تولیدات روستایی شهرستان هریس بود در قالب۷۰ غرفه در معرض دید عموم قرار گرفت.
فطیر سنتی از جمله سوغاتی های شناخته شده هریس است که به شکل مغزدار، ساده، کنجدی و کره ای تهیه می‌شود و با طعم خوش، مزه ماندگاری مناسبی دارد.
فطیر هریس در آذربایجان شرقی منحصر به فرد بوده و آوازه خاصی دارد و علاوه بر شهرستان های آذربایجان شرقی به استان های همجوار نیز ارسال می شود.
در جشنواره غذاهای سنتی هریس حدود ۲۰ هزار نفر از استان های تهران،زنجان، ارومیه و شهرستان های همجوار و تبریز ،پارس آباد و میانه شرکت کرده بودند.
استاندار آذربایجانشرقی در این جشنواره با اشاره به جمعیت زیاد شرکت کننده و علاقمند در جشنواره فطیر سنتی گفت: سال گذاشته ۱۰ هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند و امروز شاهد بازدید بیش از ۲۰ هزار نفر هستیم.
مجید خدابخش افزود: ۲ روستا در شهرستان هریس در زمینه رفع بیکاری به نحو احسن عمل کرده اند و باید الگویی برای سایر روستاهای منطقه شود.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در یکی از این روستاها لباس و در دیگری گاو صندوق تولید می شود و حتی یک نفر بیکار هم در آنها وجود ندارد.
وی اظهار داشت: این الگویی برای ماست که می توانیم شهری ایجاد کنیم که بیکار نداشته باشد.
شهرستان هریس با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
۷۲۲۷/۶۱۳۲/۵۱۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


جشنواره فطیر


غذای محلی


هریس