اخبار گردشگری

اورامانات به منطقه هدف گردشگری تبدیل می شود

به گزارش ایرنا؛ مهرداد سالاری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید یک روزه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از طرح ها و پروژه های گردشگری و روستایی منطقه اورامانات، افزود: این منطقه با توجه به برخورداری از یک طبیعت بکر و زیبا، صنایع دستی و مواد غذایی متنوع و فرهنگ فولکلور غنی، از ظرفیت های بسیار ارزشمندی در حوزه گردشگری برخوردار است.
وی اظهار داشت: گردشگری یکی از محورهای توسعه استان کرمانشاه است و با بهره گیری مناسب و هوشمندانه از پتانسیل های این حوزه می توان به بهبود وضعیت اشتغال استان کمک کرد.
سالاری تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید حمایت های گسترده و هدفمندی از صنعت گردشگری صورت گرفت و مردم منطقه اورامانات از این فضا و فرصت به خوبی بهره گرفتند.
وی افزود: در سال های اخیر اقامتگاه های بوم گردی بسیاری در این منطقه آغاز به کار کرده اند که در جذب گردشگران هم بسیار موفق ظاهر شده اند.
امروز آیین بهره برداری از اقامتگاه سابات روانسر به عنوان ششمین اقامتگاه استان با حضور استاندار کرمانشاه و معاون توسعه روستایی و مناطق ریاست جمهوری برگزار شد.
اکنون چند اقامتگاه دیگر نیز در روانسر در دست ساخت هستند که به رونق این صنعت کمک خواهند کرد.
استاندار کرمانشاه نیز در مراسم افتتاح این اقامتگاه اعلام کرد: برای حمایت از کاشانه مسافر در روستاها به هر واحد مسکونی که در این عرصه به فعالیت بپردازد مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال وام با بهره مناسب پرداخت می شود.
هوشنگ بازوند اظهار داشت: همچنین دستگاه های خدمات رسان موظف هستند زیرساخت های آب، گاز، برق و آسفالت را برای روستاهای گردشگری مهیا کنند.
اورامانات به چهار شهرستان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.
این منطقه به دلیل وجود آب فراوان، جنگل ها و مراتع بکر و غارها و سراب های متعدد یکی از مناطق گردشگری منطقه غرب کشور محسوب می شود.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


معاون استاندار


اورامانات