اخبار گردشگری

ششمین اقامتگاه بوم گردی استان کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، در آیین بهره برداری از این طرح گردشگری، گفت: اقامتگاه ‘سابات’ روستای ‘کانی کچکینه’ شهرستان روانسر اولین اقامتگاه بوم گردی این شهرستان و ششمین اقامتگاه استان است که مورد بهره برداری قرار گرفته است.
جلیل بالایی افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و زیربنای ۴۰۰ متر مربع با سرمایه گذاری پنج میلیارد ریال ساخته شده است.
وی تصریح کرد: در سه ماه گذشته بیش از پنج هزار نفر از اقامتگاه روستای کانی کچکینه روانسر بازدید کرده اند و ۷۰۰ نفر نیز اقامت شبانه روزی داشته اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اضافه کرد: با راه اندازی این واحد اقامتی زمینه اشتغال ۱۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.
بالایی افزود: در شهرستان روانسر ۱۷ مورد برای ایجاد اقامتگاه بوم گردی درخواست شده است که ۶ مورد آن در حال پیگیری است.
وی گفت: در سطح استان کرمانشاه نیز ۱۵۰ مورد تقاضای درخواست ایجاد اقامتگاه بوم گردی در دست بررسی داریم که تاکنون ۱۲ مورد آن به بانک معرفی شده و ۶ مورد آن نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است.
استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: ادارات راه و شهرسازی، شرکت گاز ، بنیاد مسکن و منابع طبیعی باید با ارائه خدمات زمینه عمران و توسعه این روستا را فراهم کنند و زیرساخت های لازم را تا پایان سال ۹۷ فراهم نمایند.
هوشنگ بازوند اضافه کرد: آمادگی داریم برای هر خانه ای در این روستا ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بهره چهار درصد برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و خانه مسافر اعطا کنیم.
شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
۷۴۵۵/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


اقتصاد


روانسر


اقامتگاه گردشگری


میراث فرهنگی