اخبار گردشگری

چگونه سفر‌های طولانی با هواپیما را به سلامت سپری کنیم؟

سپری کردن هشت ساعت در صندلی کم جای هواپیما شاید بدترین کابوس شما به نظر برسد، ولی اگر از قبل آمادگی داشته باشید، پروازهای طولانی مدت با هواپیما می تواند یک رویا باشد.

برترین ها: توصیه های ما برای پروازهای طولانی را دنبال کنید تا با نشاط و آرامش در مقصد خود پیاده شوید.

۱٫لباس های راحت در پروازهای طولانی بپوشید

این موضوعی کاملاً بدیهی است. فقط به لباسی فکر کنید که بعد از ده ساعت نشستن در هواپیما، از پوشیدن آن خوشحال خواهید بود. به یاد داشته باشید که ثابت نشستن و باد خوردن به وسیله سیستم قدرتمند تهویه هوای هواپیما می تواند احساس سرما به شما دهد، بنابراین پوشیدن چند لایه لباس برای تنظیم دمای بدن شما در هنگام پرواز راهکار مناسبی است. جواهرات و زیورآلات خود را برای تعطیلاتتان نگه دارید و آن را در کیف خود قرار دهید، هر چند این وسایل در هر صورت در قسمت امنیتی فرودگاه صدای زنگ آلارم را نیز به صدا در خواهد آورد.

در هنگام بروز وضعیت اضطراری، کفش هایی که جلوی انگشتان پا در آن بسته است بهتر از صندل است. همچنین کفشی به پا نکنید که بیش از اندازه گرم باشد، چرا که ممکن است پاهایتان در ارتفاعات بالا متورم شود. البته، اگر با پوشیدن بزرگترین و سنگین ترین چکمه هایتان به فکر ذخیره فضا در چمدان خود هستید، می توانید آن ها را در داخل هواپیما از پا در بیاورید و کفش هایی راحت به جایشان به پا کنید.

۲٫ صندلی خوبی را رزرو کنید

یکی از مهم ترین توصیه ها برای پروازهای طولانی این است که در صورت امکان، از قبل صندلی خوبی را رزرو کنید. برای انتخاب صندلی مناسب، به چند قانون ساده توجه کنید:

• اگر فضای بیشتری برای پاهای خود می خواهید، ردیف های کنار درب خروج اضطراری را انتخاب کنید
• اگر می خواهید از گریه نوزادان در امان باشید، از صندلی های جلوی هواپیما دوری کنید چرا که معمولاً در پروازهای بین المللی در این قسمت امکانات ویژه ای را برای نوزادان فراهم می کنند
• اگر می خواهید در راهروی هواپیما قدم بزنید (یا دسترسی سریع به توالت داشته باشید)، صندلی کنار راهرو را انتخاب کنید

شاید در بیشتر شرکت های هواپیمایی مجبور باشید تا یک یا دو روز پیش از پرواز برای این کار صبر کنید. ولی بهترین توصیه این است که به محض اینکه چک-این در سایت مربوطه به صورت آنلاین باز می شود، صندلی مورد نظر خود را انتخاب کنید

۳٫ خودتان را برای خواب آماده کنید

شما تقریباً معادل یک روز یا یک شب کامل در هواپیما خواهید بود، بنابراین ارزشش را دارد که چند وسیله ضروری برای پرواز طولانی مدت همراه خود بیاورید. با پتویی سبک شروع کنید و بالش مسافرتی خوبی برای خود تهیه کنید تا در هنگام خوابیدن گردن درد نگیرید. با همراه داشتن ماسک خواب مناسب و یک جفت گوش گیر، فراموش کنید که ۳۴۹ مسافر دیگر هم در هواپیما حضور دارند. در آخر، برخی از وسایل بهداشتی اساسی مثل خمیردندان و مسواک را فراموش نکنید، تا در هنگام فرود احساس شاداب تری داشته باشید.

۴٫ داخل چمدان دستی خود را بیش از اندازه شلوغ نکنید

با اینکه کمی وسایل اضافه قطعاً می تواند به کار بیاید، ولی سعی کنید همه چیز را در سایز مسافرتی و حداقل نگه دارید. هیچ چیز پر استرس تر از این نیست که چمدانی بزرگ را در محوطه نزدیک به هواپیما با خود حمل کنید و به سختی سعی کنید آن را در قفسه بالای سر جای دهید، در حالی که دیگران نگاه طعنه آمیزی به شما دارند. در حالت ایده آل، یک چمدان دستی و یک کیف دستی یا شانه ای کوچک تر با خود حمل کنید تا بتوانید وسایل ضروری کوچک تر مثل بطری آب، گوش گیر و دستگاه پخش موسیقی را در دسترس خود داشته باشید.

۵٫ با خود اسنک داشته باشید

در پروازهای طولانی به شما غذا داده می شود ولی شاید زمانش مناسب نباشد یا حتی چیزی نباشد که انتظارش را دارید. سفر در طول منطقه های زمانی اغلب به این معنی است که شما در هنگام شام، صبحانه می خورید و بالعکس. برای اینکه در هنگام انتظار برای حرکت چرخ های غذا هر نوع گرسنگی خود را رفع کنید، چند اسنک ساده مثل شکلات غلات، آجیل و میوه های خشک را در چمدان دستی خود به همراه داشته باشید.

۶٫ در هواپیما حرکت کنید

حرکت دادن به پاهایتان نه تنها برای سلامت عقلتان در پروازهای طولانی ضروری است، بلکه از خطر ایجاد ترومبوز سیاهرگی عمقی (DVT) نیز جلوگیری می کند. با انجام چند ورزش ملایم روی صندلی تان جریان خون در پاهایتان را حفظ کنید، و هر دو ساعت از روی صندلی بلند شوید. به جز بالا و پایین رفتن در طول راهرو هیچ جای خاص دیگری برای قدم زدن وجود ندارد، ولی حرکت در طول راهرو هر از گاهی خیلی بیشتر از مصرف قرص خواب آور به شما در داشتن استراحتی سالم کمک می کند.

۷٫ هیدراته بمانید

کابین های هواپیما معمولاً محلی بسیار خشک هستند و احتمالا دهیدراته شدن بسیار بالا است. مقادیر زیاد آب را به آهستگی و به طور منظم بنوشید و از مصرف بیش از حد چای و قهوه خودداری کنید. در صورت امکان یک بطری آب با خود به داخل هواپیما بیاورید. حتی داشتن یک بطری پلاستیکی خالی در چمدان دستی تان به این معنی است که می توانید هر مقدار آبی که مهمانداران پرواز برایتان می آورند ذخیره کنید تا همیشه مقداری آب دم دست داشته باشید. شاید پوست بدن شما نیز به خاطر پرواز طولانی آسیب ببیند. تیوب کوچکی از مرطوب کننده با خود به همراه داشته باشید و اگر احتمال ابتلا به خشکی چشم دارید، قطره چشم را نیز فرامونش نکنید.

۸٫ استراحت کنید!

چه زمانی بهتر از پرواز با هواپیما است تا نگرانی های خود را کنار بگذارید و هیچ کاری انجام ندهید؟ فقدان پوشش آنتن دهی گوشی موبایل، رسیدگی مهمانداران به هر درخواست شما، فرمان هواپیما به دست یک نفر دیگر… از این زمان استفاده کنید تا کتابی که فرصت تمام کردنش را نداشتید را بخوانید، چند سریال کوتاه تلویزیونی ببینید یا اینکه با ورق زدن بین صفحات کتابچه راهنمای سفر، در مورد مقصد خود هیجان پیدا کنید. به این هشت یا ده یا دوازده ساعت به عنوان زمان اضافه نگاه کنید، تا پرواز طولانی شما فوراً تبدیل به چیزی مثبت برایتان شود.

۹٫ دوستان تازه پیدا کنید

پرواز با هواپیما فرصتی عالی برای آشنایی با افراد جالبی است که سر راهتان قرار می گیرند. هر شخصی در هواپیما دلیل خود برای سفر کردن را دارد، پس چه عیبی دارد که داستان آن ها را بشنوید؟ یکی از سرگرم کننده ترین راه ها برای سپری کردن پروازی طولانی این است که مکالمه ای را با نفر بغلی یا کسی که همزمان با شما در صف دستشویی ایستاده شروع کنید. بله، شاید مجبور شوید بقیه طول سفر را در مورد رفتار مسخره گربه های خانگی آن شخص بشنوید، ولی زمانی که از هواپیما پیاده می شوید دوست جدیدی پیدا کرده اید.

۱۰٫ شرکت هواپیمایی خوبی را انتخاب کنید

مطمئناً بین شرکت هواپیمایی خوب و شرکت هواپیمایی بد برای پروازی طولانی تفاوت وجود دارد. قبل از رزرو بلیت کمی تحقیق کنید و نقدهای آنلاین را بخوانید تا ببینید که سایر مسافران در مورد شرکت هواپیمایی مورد نظر شما چه فکری می کنند. به طور کلی، بهترین شرکت های هوایی برای پروازهای طولانی دارای عرض صندلی بیش از ۴۵ سانتی متر و چیزی بیشتر از بسته بادام زمینی به عنوان غذای پرواز شما هستند، ولی به دنبال چیزی باشید که بیش از همه برایتان اهمیت دارد.