اخبار گردشگری

اولین جشنواره ثبت میراث جهانی ارگ بم برگزار می شود

به گزارش ایرنا، هادی شهسوار پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این آیین به مناسبت سالروز ثبت جهانی ارگ تاریخی و باغشهر بم در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو برگزار می شود.
وی تصریح کرد: باید در این روز از ظرفیت ثبت میراث جهانی ارگ بم استفاده کنیم و ظرفیت‌های فرهنگی هنری این شهرستان را برجسته و به درستی به کشورها و جهانیان نشان دهیم.
فرماندار بم تاکید کرد: دبیرخانه جشنواره ثبت میراث جهانی ارگ بم توسط سازمان‌های مردم نهاد و حمایت های مردمی برای ماندگاری این ثبت باید تشکیل شود.
وی افزود: حضور هنرمندان مطرح کشوری و بومی، جشنواره تندیس سازی توسط خشت و گل، برگزاری نمایشگاه ظرفیت های گردشگری بم، رونمایی از تمبر ثبت میراث جهانی ارگ بم از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای این جشن است.
شهسوار پور گفت: همچنین برای نخستین مرتبه در جنوب شرق کشور تلویزیون اینترنتی در روز جشنواره راه اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به پوشش گسترده رسانه ای این جشن تصریح کرد: برنامه های این جشن از سیمای ملی پخش می شود و اصحاب رسانه نیز مشارکت جدی در این برنامه دارند.
ارگ تاریخی بم و منظر فرهنگی شهر بم ۱۷ تیر ۸۲ در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید و همچنین ۲ قنات اکبرآباد و قاسم آباد این شهرستان نیز تابستان ۹۵ ثبت جهانی شدند.
شهرستان بم در بامداد پنجم دی ۸۲ شاهد زلزله ویرانگری بود که موجب از بین رفتن تعداد زیادی از هموطنان و خسارت های زیادی به این منطقه شد.
شهرستان بم در فاصله ۱۸۵ کیلومتری جنوب شرق مرکز استان قرار دارد.
۷۴۳۷/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


ه ثبت جهانی


ارگ بم


جشنوار