اخبار گردشگری

توسعه گردشگری به مهارت انسانی نیاز دارد

عبدالوهاب قاضی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ارائه خدمات مناسب و در حد استانداردهای جهانی به گردشگران را مساوی با افزایش تعداد آنها دانست و افزود: اگر گردشگرانی که به ایران می آیند،خدمات مناسب دریافت کنند، بی شک آمار گردشگران ورودی به کشور به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های گردشگری در جذب گردشگر، ظهار داشت: اگر وضعیت جاده ها،حمل و نقل، فرودگاه ها، هتل ها و سرویس های بهداشتی بین جاده ای در کشور مناسب و مطلوب باشد، در سال های آینده شاهد ورود گردشگران بیشتری به کشور خواهیم بود.
قاضی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری می تواند محور توسعه اقتصادی کشور باشد، افزود: اگر دولتمردان و مسئولان مربوطه باور کنند که گردشگری می تواند به اقتصاد کشور کمک کند، تمام توان خود را برای توسعه این صنعت به کار خواهند گرفت.
این فعال حوزه گردشگری تاکید کرد: سازمان جهانی گردشگری در سال های اخیر تعریف های متفاوتی از گردشگری ارایه کرده است و آخرین نظر آنها هم این بوده است که اگر کسی ۲۴ ساعت از خانه و محل زندگی اش دور شود گردشگری اتفاق افتاده است.
وی افزود: ممکن است کسی فرصت سفر رفتن با تعریفی که سازمان جهانی گردشگری ارائه کرده را نداشته باشد، از این رو اگر آن فرد بتواند مسیر رفت و آمد از خانه به محل کار و مراکزی که در آنها تردد می کند و یا اتمسفر خانه را با جا به جایی دکوراسیون و اشیای منزل تغییر دهد، ذهنش این تغییرات را به منزله وقوع گردشگری تلقی می کند.
قاضی گفت: انسان ها در سفر و یا با تغییر وضعیت فعلی خود در زندگی و محل کار، می توانند روح و روان خود را بهبود بخشیده و این تغییرات به آرامش فکری آنها کمک خواهد کرد.
وی تاکید کرد: حواس پنجگانه تاثیر زیادی بر رفتار انسان ها دارد، اگر افراد در سفر از این حواس بهره کافی ببرند، سفر و گردش و تغییرات ایجاد شده در محیط اطرافمان برای انسان ها لذت بخش خواهد شد و انسان ها بهتر، سالم تر و سر حال تر زندگی خواهند کرد.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ ** ۱۷۰۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


بخش خصوصی