اخبار گردشگری

زیرساخت های توسعه صنایع دستی فراهم شود

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش سه شنبه شب در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸ افزود: با فراهم سازی زیرساخت های لازم برای هنرمندان شهری و روستایی می توان راندمان تولید کارگاه های موجود را افزایش داد و این اقدام سبب جذب نیروهای جوان و مستعد در حوزه صنایع دستی می شود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸ میعادگاه ذوق و قریحه هنرمندان داخلی و خارجی و محل تعاملات فرهنگی است، اظهار داشت: تقویت و ترویج صنایع اصیل دستی و سنتی در رونق چرخه اقتصادی کشور تاثیر گذار بوده و جانی تازه بر قوای دستان هنرمندان می بخشد.
استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: برگزاری سالانه نمایشگاه های ملی و بین المللی صنایع دستی، فرصت مغتنمی در راستای همفکری و هم افزایی هنرمندان برای ارتقای کیفیت هنرهای دستی و سنتی است.
خدابخش با اشاره به توانمندی های استان در حوزه صنایع دستی، رویداد تبریز ۲۰۱۸ را فرصتی ایده آل برای معرفی این آثار در سطح ملی و بین المللی دانست و ادامه داد: باید به واسطه چنین فرصت هایی به دستاوردهای مهمی مانند تحکیم و تثبیت جایگاه فرهنگی و تاریخی در سطح بین المللی دست پیدا کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸ موجب رونق چرخه اقتصادی در این حوزه می شود.
مرتضی آبدار افزود: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای تعامل زنده و معرفی ظرفیت انکار ناپذیر صنایع دستی و تقویت حوزه گردشگری منطقه و کشور است.
وی برگزاری نمایشگاه بین المللی را از مهم ترین پایگاه های اصلی حمایت از کالای ایرانی دانست و اظهار داشت: امسال حمایت از کالای ایرانی در راس امور نهادهای دولتی و غیردولتی قرار گرفته است و در صورت تحقق آن جهش بزرگی به سوی تحقق اقتصاد بدون نفت روی خواهد داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی از پایگاه های اصلی عرضه و معرفی محصولات هنری دستی است.
آبدار ادامه داد: نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸ با ۹۸ غرفه هنرمندان استانی، ۱۰۷ غرفه مهمان از سایر استان های کشور، ۲ غرفه مهمان خارجی و ۱۳ غرفه مختص ادارات، تشکل های مردم نهاد و دانشگاه ها در سالن امیرکبیر دایر شده است.
وی گفت: برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف از جمله صنایع دستی از اقدام های این اداره کل در راستای توسعه گردشگری است، زیرا که در کنار ایجاد زمینه معرفی تبریز در عرصه بین المللی امکان آشنایی گردشگران با هنرها و آیین های سنتی تبریز و استان فراهم می شود.
نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز ۲۰۱۸ در ۶۳ رشته صنایع دستی از ۱۲ تا ۱۶ تیر از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز دایر است.
۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه


صنایع دستی


میراث فرهنگی آذربایجان شرقی