اخبار گردشگری

مجموعه داران خصوصی ساماندهی می شوند

عباس نوروزی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ساماندهی از شنبه هفته آینده به مدت یک ماه انجام می شود.
وی ادامه داد: پنج مجموعه دار خصوصی در استان شناسایی شده اند که یک نفر آنان از دارای مجوز است و سایر افراد باید مجوز دریافت کنند و آثار مجموعه خود را در معرض دید عموم قرار دهند.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اضافه کرد: این افراد پس از دریافت مجوز مجموعه داری می توانند نسبت به دریافت مجوز ایجاد موزه خصوصی هم اقدام کنند و فروش بلیت داشته باشند.
نوروزی ابراز داشت: بیشتر آثار این افراد در زمینه مردم شناسی و شامل ابزار و ادوات کشاورزی، ظروف و وسایل آشپزخانه، تمبر و سکه است.
وی تاکید کرد: اشخاص حقیقی یا حقوقی که نسبت به گردآوری و نگهداری اموال فرهنگی ـ تاریخی و هنری ایرانی یا خارجی اقدام می کنند باید از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز بگیرند.
این مقام مسوول افزود: مبادله اموال فرهنگی ـ تاریخی و هنری بین مجموعه داران و همچنین موزه های خصوصی بدون اشکال است و در موارد خاص مجموعه داران و موزه داران خصوصی می توانند نسبت به فروش بعضی از اموال فرهنگی ـ تاریخی متعلق به خود با کسب اجازه موردی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام کنند.
موزه های مردم شناسی خلیج فارس، معبدهندوها و حمام خان بستک به صورت مستقیم توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اداره می شود و موزه خصوصی جناح بستک و موزه خصوصی بندر کنگ با نظارت این اداره کل مشغول فعالیت هستند، همچنین موزه آب بندرعباس هم با این اداره کل همکاری دارد.
۳۲۱۹/۲۰۹۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


مجموعه داران خصوصی


میراث فرهنگی


هرمزگان