اخبار گردشگری

اتباع خارجی بدون روادید به ماکو سفر می کنند

به گزارش ایرنا غلامرضا سلیمانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی بازرگان که با همراهی رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا انجام شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف رونق اقتصادی، جذب سرمایه گذار و تسهیل ورود گردشگران خارجی اجرا می شود.
وی با تاکید بر اینکه به زودی برخی از مشکلات گمرک بازرگان نیز با پیگیری های سردار غلامرضا رضاییان فر، رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا برطرف می شود، اظهار داشت: برنامه ریزی مدونی برای تسهیل ورود اتباع خارجی به منطقه وجود دارد.
سلیمانی ادامه داد: مطالعاتی در خصوص ثبت دیجیتالی ورود اتباع خارجی بدون درج مهر گذرنامه ایرانی به منظور صیانت از امنیت خارجی ها در برابر فشارهای آمریکا انجام شده است.
به گفته وی، در این روش ویزا بر روی گذرنامه اتباع کشورهای همسایه درج نمی شود و فشارهای آمریکا برای منع سفر به ایران به دلیل آنچه که آن را مسایل امنیتی و سیاسی می خوانند، خنثی می شود.
سلیمانی با اشاره به اینکه برای توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو تسهیلاتی نیز به اتباع خارجی اعطا می شود، اظهار داشت: امنیت سرمایه گذاری و فراهم کردن زیرساخت ها از جمله این تسهیلات به شمار می رود.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و این منطقه در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت آن حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت منطقه بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
۳۰۷۲/۷۱۳۲

انتهای پیام /*


اقتصاد


منطقه آزاد ماکو


اتباع خارجی


ورود بدون روادید