اخبار گردشگری

عمارت تاریخی کلانتر تبریز سبک سازی شد

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این اداره کل، مرتضی آبدار اظهار داشت: طبق برنامه ارائه شده عملیات مرمت و احیای باغ و عمارت تاریخی ثبتی کلانتر تبریز آذرماه سال گذشته شروع شد و در فاز اول با انجام مرمت های فوق به اتمام رسید.
وی افزود: در این فصل از عملیات حفاظت و مرمت خانه تاریخی کلانتر، خاکبرداری و پی گردی ضلع شمالی بنا و ساخت دوباره آن، استحکام بخشی ایوان ها، گچ بری ها و دیوارهای دور تا دور بنا در راستای برنامه های تیم عملیاتی و نظارتی اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.
آبدار اضافه کرد: عملیات حفاظت و احیای خانه کلانتر با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان تا مرداد ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و پس از اتمام فصل نخست، اقدامات لازم جهت اجرای فصل بعدی و تکمیل عملیات براساس اعطای کاربری مناسب این بنا توسط اداره کل آموزش و پرورش استان، انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مجموعه بزرگ ‘باغ و عمارت کلانتر’ با وسعت شش هزار و ۵۵۰ مترمربع در شمال شرقی شهر تبریز و محله قدیمی باغمیشه قرار دارد.
این اثر منحصر به فرد که متعلق به دوران قاجار(سال ۱۳۱۱ ه ق) می باشد در ۲۷ مرداد ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۹۷۱۲ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و تحت حفاظت سازمان میراث فرهنگی است.
۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


میراث


عمارت کلانتر


مرمت