اخبار گردشگری

واحدهای اقامتی آذربایجان غربی پاسخگوی گردشگران تابستانی است

حسین امامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال به طور میانگین پنج واحد به واحدهای اقامتی استان افزوده می شود.
وی ادامه داد: همچنین چهار هزار و ۸۰۰ تخت در واحدهای اقامتی استان به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی خدمات ارائه می دهد.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: این استان دارای یک هتل پنج ستاره، چهار هتل چهار ستاره، پنج هتل سه ستاره، ۱۵ هتل ۲ ستاره و یک هتل تک ستاره است.
امامی همچنین به توسعه اقامتگاه های بوم گردی اشاره کرد و گفت: توسعه اقامتگاه های بوم گردی نیز از اولویت های مهم این اداره بوده و در همین راستا برای ترغیب روستائیان در روستاهای دارای ظرفیت گردشگری دوره های آموزشی برگزار شده است؛ تسهیلاتی نیز برای روستاییانی که علاقه مند به تغییر کاربری منازل خود و تبدیل آن به اقامتگاه بوم گردی هستند، پرداخت می شود.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: در حال حاضر هفت اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های سردشت، بوکان و مهاباد وجود دارد و تا پایان سال نیز پنج اقامتگاه به این تعداد افزوده خواهد شد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از جاذبه های گردشگری بی شماری برخوردار است و سالانه هزاران گردشگر خارجی و داخلی از جاذبه های تاریخی و طبیعی این استان بازدید می کنند.
این استان دارای یکهزار و ۵۷۳ اثر تاریخی ثبت شده ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی است؛ وجود این جاذبه های تاریخی و طبیعی می طلبد تا زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز گردشگران همانند هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی رونق بیشتری یابد.
۸۱۳۵/۳۰۷۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


ظرفیت اقامتی


آذربایجان غربی