اخبار گردشگری

زیرساخت‌های منابع گردشگری مازندران را همچون هلند ایجاد کنید

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه مازندران یکی از بخش‌های پررنگ گردشگری کشور ما است خاطرنشان کرد: در کشور هلند فرهنگ سازی مناسبی در حوزه زیرساخت‌های منابع در حوزه گردشگری به وجود آمده که این مهم در مازندران باید اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، احمد دانیالی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به این که در استان مازندران ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که باید عزم ملی در استفاده از آن وجود داشته باشد تا اقدامات خوبی انجام شود اظهار کرد: صنایع‌دستی ایرانی در دنیا حرف اول را می‌زند و امروزه فرش ایران در ویترین سراسر دنیا وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد .

وی تصریح کرد: در استان مازندران دشت،جنگل و دریا وجود دارد که می‌تواند سبب جذب گردشگر شود.

دانیالی با بیان این که صنایع‌دستی در مازندران بسیار پر رونق است و باید در این بخش سرمایه‌گذاری شود یادآور شد: دشمنان در حال تلاش برای ایران ستیزی و ایران هراسی در دنیا هستند که ما می‌توانیم با صنایع‌دستی به‌عنوان سفیران صلح خود را مطرح کنیم.

دلاور بزرگ نیا، مدیرکل سابق اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم اظهار کرد: هم افزایی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در مسیر تقویت ها باید اتفاق بیفتد. مازندران در دوره‌ای دچار گسستگی شد؛ اکنون موقع اتحاد است و یک حوزه این اتصال و اتحادگردشگری است.

در دولت تدبیر و امید به محورهای مواصلاتی مازندران توجه ویژه‌ای شده است

علی نبیان، معاون عمرانی استانداری مازندران نیز در ادامه با اشاره به این‌که مازندران مقصد گردشگری است و یکی از برنامه‌های ما نیز افزایش گردشگران نسبت به سال‌های گذشته است، به ایام نوروز اشاره کرد و یادآور شد: مازندران از ۲۷ اسفند سال ۹۶ تا ۱۴ فروردین‌ سال جاری میزبان بیش از ۱۶ میلیون شب اقامت بود که نشان‌دهنده ارائه خدمات مطلوب به مسافران بوده است.

وی بابیان اینکه در دولت تدبیر و امید به محورهای مواصلاتی مازندران توجه ویژه‌ای شده است، تصریح کرد: درگذشته مسافران در محورهای مواصلاتی به مازندران با ترافیک سنگین مواجه بودند که با اتمام محور چهار خطه سوادکوه تا حدود زیادی این مشکلات برطرف می‌شود.

نبیان با اشاره به این که محور هراز نیز تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم در سال‌های آینده به بهره‌برداری برسد خاطرنشان کرد:برای اشتغال‌زایی در روستاها بخشی از منابع به بوم گردی در منابع روستایی اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به به راه‌اندازی کمیته روستایی در مازندران یادآور شد: در نخستین سال راه‌اندازی ان بیش از یک‌میلیون نفر از روستاها بازدید کردند که در سال جاری این رقم به سه میلیون نفر رسیده است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنند. مسئولان باید اعتباراتی به مازندران تخصیص دهد تا در حوزه گردشگری بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

نبود گردشگری ورزشی در مازندران

سیف الله فرزانه مدیر کل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز گفت: ۹۰ درصد از اعتبارات صرف حقوق پرسنل می شود و این خوب نیست و با افزایش اعتبارات هزینه‌ای می‌توان این درصد را تغییر داد.

وی با بیان این که جای آموزش در این سازمان خالی است یادآور شد: نیروهای کیفی داریم که در این سازمان تاثیرگذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه در بحث زیر ساخت ها ضعف داریم تصریح کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای سفرهای داخلی فراهم شود و سفرهای خارجی نیز کاهش پیدا کند.

فرزانه با اشاره به این که ۳۸۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم افزود: بروکراسی اداری مانع سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری می‌شود که باید باهمت مسئولان و مدیران زمینه برای سرمایه‌گذاریان ها فراهم شود .

وی گفت: ۵۰ درصد دیدارهای ملی از مازندران است اما گردشگری ورزشی نداریم، نگاه صرف فرهنگی مقرون به صرفه نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به این که مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق خوبی است خاطر نشان کرد: بانک ها باید به حوزه گردشگری اهمیت بدهند و پای کار باشند.

فرزانه با بیان این که برای توسعه گردشگری دریایی یک شهر را پایلوت قرار داده و با حضور سرمایه گذاران قایق وتجهیزات لازم برای گردشگری دریایی انجام و در صورت بازگشت سرمایه برای سایر شهرهای دیگر نیز اجرایی شود ادامه داد: اگر قرار است استان مازندران استان گردشگری باشد باید به طور جدی در بحث گردشگری وارد شد.

در پایان این مراسم، سیف الله فرزانه به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران معارفه و از دلاور بزرگ نیا تکریم شد.