اخبار گردشگری

۳۱۳ طرح بوم گردی برای اجرا در تالش ثبت شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرش فرزام صفت روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال، سرمایه گذاری و رفع موانع تولید در فرمانداری تالش افزود: عملکرد این شهرستان در حوزه بوم گردی، مطلوب است و مسئولان امر برای اجرای کامل طرح های مصوب با جدیت تلاش کنند.
فرماندار تالش نیز در این جلسه گفت: با پرداخت ۱۸۰ میلیارد ریال در قالب ۸۸۸ فقره تسهیلات توسعه ماشین آلات، باغ ها و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، برای ۸۷۰ نفر در این شهرستان شغل ایجاد شد.
سید عیسی مهدوی افزود: سهم تالش از محل اعتبارات استانی طرح اشتغال فراگیر حدود ۴۷۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری ۲۹۰ میلیارد ریال است.
وی با اشاره به ۲۱۰ هزار هکتار اراضی جنگلی، ۳۲۰ هزار راس دام سنگین و سبک، ۱۶ هزار هکتار شالیزار، ۳ هزار هکتار کیوی، ۱۷۰هکتار استخر پرورش ماهی و ۲۹ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت تولید ۸۵ هزار تن بعنوان ظرفیت های اقتصادی تالش اظهار داشت: به حمایت و سرمایه گذاری بیشتر برای رشد و بهره وری نیازمند است.
وی ادامه داد: ۲۹۳ طرح اشتغال فراگیر در سامانه کارا و ۲ هزار و ۱۳۴ طرح در حوزه اشتغال روستایی و عشایری درج شده است و برای رفع موانع درون دستگاهی و هماهنگی اداره های مختلف جهت اجرای طرح های مصوب تلاش می کنیم.
مهدوی بیان کرد: ۴۸ درصد اشتغال در تالش مربوط به بخش کشاورزی است و معادل ۲۷ درصد تولید ناخالص این شهرستان را شامل می شود و ارزش محصولات زراعی ۲۳ هزار میلیارد ریال و ارزش محصولات باغی تالش ۷۵۰ میلیارد ریال است و در اقتصاد این شهرستان تاثیر بسزایی دارد.
در پایان این جلسه که با حضور چند تن از مدیران کل استان ترتیب یافته بود، بر افزایش اعتبارات بخش کشاورزی تالش و حمایت کامل از کشت کیوی و پرورش صنوبر در این شهرستان تاکید شد.
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۲۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۳۰ هزار بهره بردار در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
۷۱۰۶ / ۷۱۲۴ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


طرح بوم گردی


اشتغالزایی


تالش