اخبار گردشگری

مهم ترین جشنواره های کرالا

اگر شما عاشق جشن، شادی و رنگ هستید، کشور هند و جزیره کرالا گزینه‌ای عالی برای سفر، لذت بردن و کسب تجربه جدید است. این سرزمین دارای تنوع غنی از میراث فرهنگی و جشن‌های متعدد است. کرالا تقریبا از همه جشنواره‌های هندو، مسیحی و مسلمان با همان شور و شوق و جذابیت میزبانی می‌کند. در این مقاله با برخی از بهترین و معروف‌ترین جشنواره‌های کرالا آشنا خواهیم شد.


مهم ترین جشنواره های کرالا

جشنواره اونام کرالا

جشنی بسیار مهم که به مدت ۱۰ روز در هند برگزار می‌شود. ویژگی‌های قابل توجه این جشنواره، رقص، آوازخوانی، بازی‌های داخل سالن و در فضای باز و قایق‌رانی است. این جشن در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و به نوعی جشن برداشت محصول در کرالا نیز محسوب می‌شود.


مهم ترین جشنواره های کرالا

جشنواره ویشو جزیره

این یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های کرالا است و گفته می‌شود که سال نو برای مردم مالایی، بر اساس تقویم مالایایی باستان است. این جشن هر ساله در ماه آوریل برگزار می‌شود.


مهم ترین جشنواره های کرالا

جشنواره Thrissur Pooram

یکی دیگر ازجشنواره‌های مهم هند که بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد. جشنواره مذهبی رنگارنگ که با موسیقی همراه است و هر سال در معبد Vadakkunnathan برگزار می‌شود. در این جشنواره که در ماه آوریل برگزار می‌شود، پرستش خداوند شیوا در اولویت است.


مهم ترین جشنواره های کرالا

جشنواره تیام

جشنواره‌ای که بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد و شما در طول جشن می‌توانید حدود ۴۰۰ نوع رقص مختلف از سوی مردم برای ادای احترام به خدایان را ببنید. جشنواره کلا با سرگرمی‌های بزرگ همراه است و معمولا از از دسامبر تا آوریل برگزار می‌شود.


مهم ترین جشنواره های کرالا

جشنواره قایق‌‌رانی جزیره کرالا

قایق‌رانی و سواری در آب‌های کرالا بسیار معروف است به همین دلیل جشنواره‌ای به قایق‌رانی در آب‌های کرالا اختصاص داده شده است که به صورت گروهی مسابقه‌ای در آن شکل می‌گیرد. در طول مسابقه، شور و شوق زیادی میان شرکت‌کنندگان و مردمانی که تشویق میکنند، جاری می‌شود. جشن قایق معمولا در بین ماه‌های جولای تا سپتامبر برگزار می‌شود.


مهم ترین جشنواره های کرالا

جشنواره ماها شیواراتری

یک جشنواره مذهبی که همانند دیگر جشنواره‌های در کرالا با جشن و شادی همراه است. این جشنواره بین ماه‌های فوریه تا مارس برگزار می‌شود.


مهم ترین جشنواره های کرالا

جشنواره آتوکال پنگالا

جشنواره‌ای که در رکورد کتاب‌های گینس ثبت شده است. جشنواره‌ای که در سال میزبان بزرگ‌ترین جمعیت زنان است. در این جشنواره، مردم بدون توجه به دین و رنگ یکدیگر یا حتی بدون نقش بازی کردن، با تمام وجود در آن شرکت کرده و لذت می‌برند. این جشنواره در ماه فوریه یا مارس برگزار می‌شود.


مهم ترین جشنواره های کرالا

جشنواره معبد کرالا

در کرالا معابد متعددی وجود دارد به همین دلیل خدای کشور خود شناخته شده است. معابدی که در کرالا وجود دارند از زمان قدیم هم دارای اهمیت فراوانی بوده‌اند. با توجه به همین موضوع، در کرالا جشنواره‌ای با عنوان جشن معابد برگزار می‌شود که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این جشنواره معمولا از فوریه تا آوریل یا مه برگزار می‌شود.


مهم ترین جشنواره های کرالا

جشنواره ماکاراویلاکو

یکی از جشنواره‌های معروف هفت روزه در کرالا که به پرستش خدایان اختصاص داده شده است. این جشنواره از ۱۴ ژانویه آغاز می‌شود.


مهم ترین جشنواره های کرالا

کریسمس در جزیره کرالا

با افزایش جمعیت مسیحیان ارتدوکس در کرالا، کریسمس با سر و صدای زیادی شبیه به دیگر نقاط جهان، جشن گرفته می‌شود. با وجود تمامی جشنواره‌های جذاب در کرالا، کریسمس هم دارای جذابیت خاصی است و از جشنواره‌های قدیمی محسوب می‌شود.


مترجم: سحر مردانه
منبع: travel-blog.waytoindia.com