اخبار گردشگری

تاثیر و نمایش جنگ در فرش افغانستان بررسی می شود

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سید احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم ایران گفت: این نشست ۱۰ تیرماه باهدف معرفی فرش افغانستان در دوران اشغال این کشور توسط شوروی تا ظهور طالبان و تشکیل جمهوری افغانستان برگزار می شود.
محیط طباطبایی افزود: این فرش ها توسط زنان افغان بدون طرح قبلی و به صورت ذهنی و تحت تاثیر رویدادهای زندگی این مردم در طی بیش از چهار دهه بافته شده است.
به گفته رئیس ایکوم ایران، تصاویر رویدادهای مختلفی مانند اشغال و آزادی افغانستان یا برج های دوقلو و غیره از جمله طرح هایی هستند که در این فرش ها می توان دید.
محیط طباطبایی با اشاره به سخنرانی اردشیر صالح پور و سپیده وزیری در این برنامه گفت: تاثیر پذیری رویدادهای اجتماعی و سیاسی بر زندگی مردم و نتیجه آن در هنرهای سنتی و ملی یک کشور دستمایه این سخنرانی ها خواهد بود.
در برگزاری این نشست که موزه فرش از ساعت ۱۵ تا ۱۷ یکشنبه دهم تیر میزبان آن خواهد بود، پایگاه پژوهشی آثار دفاع مقدس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، موزه فرش، مرکز اسناد فرهنگی آسیا و مجمع فرهنگی مهاجران افغانستان همکاری می کنند.
در حاشیه این همایش چند فرش بافته شده توسط زنان افغانستانی به نمایش گذاشته می شود.
فراهنگ**۳۰۷۹** ۱۷۰۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


افغانستان


ایکوم