اخبار گردشگری

گردشگران از جشن روز خلخال استقبال کردند

به گزارش ایرنا ، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال روز پنجشنبه در این مراسم به قابلیت های ناشناخته گردشگری شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: جاذبه های طبیعی این شهرستان از جمله آب های گرم ، کوهستان ، آبشارها و جنگل ها گردشگران زیادی را جذب کرده اند.
محمدرضا شایقی افزود: این شهرستان به عنوان دروازه ورود مسافران و گردشگران استان اردبیل از سمت جنوبی قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور را دارد.
فرماندار خلخال هم در این آیین گفت: برجسته ترین جاذبه های گردشگری خلخال، طبیعت آن است که متاسفانه در حد مقبول معرفی نشده است.
فریدون بابایی به همجواری خلخال با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: این همسایگی امتیاز کم نظیری برای شهرستان خلخال است.
بابایی در زمینه ظرفیت های بوم گردی شهرستان نیز اظهار داشت: با هدف تقویت گردشگری شهرستان جاذبه هایی از جمله آبشار مصنوعی، قصر چوبی، پل معلق و تله کابین در دست احداث است.
وی به بهره برداری از راه خلخال – ماسوله در هفته دولت اشاره کرد و بیان داشت: این راه ارتباطی زمینه ساز ارتباط خلخال و ماسوله بوده و می تواند زمینه تردد گردشگران ماسوله به خلخال را فراهم کند.
شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده است.
وجود ۱۲ کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدلله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش همراه با جاذبه های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.
در چهارمین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ، قابلیت های این استان در ۱۲۱ غرفه معرفی شده است، در این نمایشگاه برنامه های مختلفی برای کودکان، فعالان گردشگری، هنرمندان، سرمایه گذاران و دستگاه های اجرایی تدارک دیده شده که تا هشتم تیر ماه ادامه می یابد.
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


خلخال


جشن