اخبار گردشگری

سرویس های بهداشتی مسجد امام نم زدایی می شود

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پایگاههای ثبت جهانی و گروه حفظ و احیاء میراث فرهنگی استان اصفهان ‘فریدون اله یاری ‘ افزود : با توجه به رطوبتهای ایجاد شده در دیوار و کف داخلی و خارجی سرویس های بهداشتی مسجد امام عملیات شناسایی منشاء رطوبت و تعمیر سرویس های بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.
اله یاری ادامه داد: برای تعمیر سرویس های بهداشتی در ضلع شرقی مسجد هزینه ای بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اختصاص یافت.
مدیر پایگاه ثبت جهانی میدان امام (ره) نیز گفت: با توجه به اینکه رطوبت و نم ایجاد شده در بدنه و کف سرویس های بهداشتی باعث ایجاد آسیب به بخشهایی از مسجد تاریخی امام (ره) شده، اقدامات مرمتی و تعمیر سرویس های بهداشتی در ضلع شرقی این مسجد آغاز شد.
‘فریبا خطا بخش ‘ تصریح کرد: در حال حاضر کاشی و سرامیک های بدنه و کف جمع آوری و در حال شناسایی منشا رطوبت و رفع آن می باشیم و بدنه و کف به صورت کامل ایزوله خواهد شد.
وی افزود: عملیات از بین بردن رطوبت در بخش های جنوبی و شمالی مسجد امام در مراحل بعدی و در صورت تامین اعتبار در دستور کار قرار خواهد گرفت.
به گفته وی ، کار نم زدایی و تعمیر مجدد بدنه و کف سرویس های بهداشتی در ضلع شرقی مسجد امام (ره) تا پایان شهریور امسال بطول می انجامد.
مسجد امام (ره) یکی از بناهای تاریخی اصفهان در میدان نقش جهان است که در طی دوران صفوی ساخته شد و از بناهای مهم معماری اسلامی ایران به‌ شمار می‌رود. این بنا شاهکاری جاویدان از معماری، کاشی‌کاری در قرن یازدهم هجری است. مسجدِ امام (ره)در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شماره­ی ثبت ۱۰۷ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. .
د/۷۱۴۱ / ۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


نم زدایی


مسجد امام اصفهان