اخبار گردشگری

هنرمند میناکار در استان مرکزی ۱۲۰ شغل ایجاد کرد

قاسم کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این هنرمند با همکاری همسرش در طول چهار سال موفق شد علاقه مندان به این رشته آموزش تخصصی دهد و فرصت اشتغال برای آنان فراهم کند.
وی اظهار داشت: آموزش دیدگان این رشته پس از کسب مهارت، آثار میناکاری را در منزل تهیه و مرحله پخت را به استادکار خود می سپارند و یک زنجیره کارگاهی حرفه ای در حوزه تولید محصولات میناکاری در اراک ایجاد شده است.
معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی گفت: هر هنرمند در منزل حدود ۲۰ اثر میناکاری در ماه به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون ریال با سفارش از داخل و خارج استان تولید می کند.
کاظمی افزود: استاندار مرکزی در ابلاغیه ای استفاده از صنایع دستی به عنوان هدیه را برای ادارات دولتی اعلام کرده که این مهم در بازاریابی محصولات میناکاری نقش برجسته ای دارد.
وی اظهار داشت: کیفیت محصولات میناکاری استان مرکزی و تنوع و جذابیت در آن باعث شده که صادرات چمدانی این رشته صنایع دستی در استان افزایش پیدا کند.
معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی گفت: تولید صنایع دستی میناکاری در استان با استفاده از تصاویر و به کارگیری مواد مرغوب انجام می شود و با محصولات میناکاری اصفهان و شیراز به عنوان قطب تولید این تولیدات صنایع دستی رقابت می کند.
۳۴۸ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که ۱۱۰ رشته آن در استان مرکزی فعال است.
۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صنایع دستی


استان مرکزی