اخبار گردشگری

مرحله برنامه ریزی ماه عسل

از آنجایی که تمام اتفاقات خوشایند، خاطرات شیرین و تجربه‌های ناب قرار است در این سفر رقم بخورد، ماه عسل نامیده می‌شود. اما همین ماه عسل گاهی اوقات به دغدغه‌ای پر ماجرا تبدیل می‌شود. اگر شما نسبت به این فرآیند اطلاعات مفیدی کسب کنید، قطعا می‌توانید سفر خوبی را برنامه‌ریزی کنید.


مرحله اول برنامه ریزی ماه عسل

انتظارات و خواسته های خودرا از سفر مشخص کنید:

آیا شما دوست دارید از چندین موزه بازدید کنید یا در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید؟ آیا می‌خواهید یکی هفته در ساحل بمانید؟ حتی اگر می‌خواهید برنامه‌ریزی را به دست تور‌ها بسپارید، باز هم باید میزان فعالیت‌ها و نوع سرگرمی‌هایی که دوست دارید را مشخص کنید.

برای ماه عسل بودجه مشخصی داشته باشید:

ابتدا خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را انجام دهید، سپس برای دیگر فعالیت‌ها با توجه به بودجه‌ای که به این سفر اختصاص داده‌اید برنامه‌ریزی کنید. نکته قابل توجه این است که اگر بتوانید زمان سفر خود را به تعویق بیاندازید و ماه ارزان‌تر با هزینه‌های کمتر را انتخاب کنید، کار بسیار ارزشمند و پرسودی را انجام داده‌اید.

آب و هوا را بررسی کنید:

تابستان، زمان محبوبی برای برگزاری مراسم عروسی است اما باید توجه داشته باشید که در تمامی نقاط جهان در این زمان، تابستان نیست. حتی در برخی مناطق تابستان بسیار گرم و مرطوب است، پس با این شرایط نمی‌توانید به هرجایی سفر کنید. مقصدی خوب و خوش آب و هوا را انتخاب کنید.

از عنصر زمان غافل نشوید:

اگر تنها یک هفته برای سفر زمان دارید، مقصدی را انتخاب نکنید و فقط دو روز برای رفت و برگشت در هواپیما باشید. بهتر است مقصدی نزدیک‌تر را انتخاب کنید تا زمان بیشتری در مقصد باشید و لذت ببرید نه اینکه زمان را در هواپیما و مسیر هدر دهید.

با یک آژانس مسافرتی صحبت کنید:

قطعا به اندازه کافی درگیر مراسم عروسی بوده‌اید، حال وقت آن رسیده تا برای ماه عسل و این سفر مهم کسی شما را کمک کند. آژانس‌های مسافرتی بنا بر تجربه‌‌ای که دارند، با جزئیات سفر بیشتر آشنا هستند و بهتر می‌توانند شما را کمک و راهنمایی کنند.


مترجم: سحر مردانه
منبع: www.realsimple.com