اخبار گردشگری

سه رشته صنایع دستی ملکشاهی احیا شد

طالب خزان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سه رشته که در حال منسوخ شدن بودند با اعطای ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات به صنعتگران احیا شدند.
وی افزود: با توجه به اهمیت صنایع دستی در تولید و اشتغال و همچنین ظرفیت جذب گردشگر از ابتدای سال جاری با اعطای تسهیلات کم بهره و دیگر امتیازات سه کارگاه در رشته های نمد مالی، گیوه بافی و عبا بافی ایجاد شد. مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملکشاهی یادآور شد: در راستای حمایت و ماندگاری صنایع دستی قدیمی با تلاش مسئولان استانی رشته نمد مالی در فهرست آثار معنوی ثبث ملی شد.
خزان اضافه کرد: صنایع دستی در ملکشاهی قدمتی به درازای تاریخ کهن این مرز و بوم دارد اما تعدادی از رشته های صنایع دستی این شهرستان به مرور زمان در حال منسوخ شدن هستند.
وی تاکید کرد: رشته های مختلفی در حوزه صنایع دستی در ملکشاهی فعال است که بیشتر آنها از رشته های قدیمی و بومی استان هستند که از مهمترین آنها چاقو سازی، گیوه بافی(کلاش بافی)، نمد مالی، گلیم بافی و عبا بافی است.
به گزارش ایرنا، بیش از۱۲۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در ۱۷ کارگاه صنایع دستی ملکشاهی مشغول به فعالیت و تولید کالاهای صنایع دستی در رشته های مختلف هستند که درسطح استان ایلام و دیگر استان های مجاور به فروش می رسند.
۷۱۷۹/۶۰۳۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صنایع دستی


نمدمالی