اخبار گردشگری

جرایم علیه میراث‌ فرهنگی در زمره اقدام علیه امنیت است

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم امیر رحمت اللهی سه شنبه در آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت استان فارس در شیراز افزود: قانونگذار جرایم علیه مواریث فرهنگی را در عداد جرایم علیه امنیت قرار داده و استثنائا در مواردی شروع به جرم آن را هم جرم تلقی کرده و این امر بیانگر اهمیت حفاظت از میراث فرهنگی است.
وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت حفاظت از مواریث ارزشمند تاریخی، فرهنگی بیان داشت :میراث فرهنگی معرف هویت تاریخ کشور است از این رو مهمترین اولویت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حفظ و نگهداری از این میراث گرانبهاست.
رحمت اللهی ادامه داد:بخش قابل توجهی از توسعه صنعت گردشگری کشوربه حفاظت از یادمان های تاریخی بستگی دارد.
وی وظیفه یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی را حفاظت از اموال منقول و غیر منقول این سازمان دانست و از آیین نامه حفاظت از میراث فرهنگی مصوب شورای امنیت کشور و دستورالعمل تشکیل یگانهای حفاظت در دستگاهها ی اجرایی که به تصویب فرمانده معظم کل قوا رسیده است به عنوان اسناد بالادستی در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی یاد کرد.
وی گفت:ماموریت‌های یگان چند وجهی است که بخش عمده وظایف همکاران یگان جنبه حفاظتی دارد و از ابعاد دیگر ماموریت‌ها بعد امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی آن است.
رحمت اللهی اضافه کرد:توسعه صنعت گردشگری یکی از مهمترین راه‌های برون رفت از وضعیت فعلی اقتصاد کشور به لحاظ اشتغال زایی، کسب درآمد و منابع ارزی است.
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از عامل انسانی – مکانیکی – فیزیکی و حفاظت الکترونیکی به عنوان سطوح مختلف حفاظت نام برد و ضمن تاکید بر لزوم ارایه آموزش‌های حرفه ای متناسب با مشاغل کارکنان برای توانمندسازی نیروی انسانی از حفاظت مکانیکی به عنوان عامل محدود کننده در فرصت ارتکاب جرم یاد کرد.
وی همچنین پیشگیری از وقوع جرم را از رویکردهای اصلی یگان حفاظت برشمرد و بر لزوم تقویت حفاظت فیزیکی در تمام اماکن و زیرساخت های سازمان تاکید کرد و به دلیل کاهش هزینه ها و اطمینان بخش بودن حفاظت الکترونیک، این سطح از حفاظت را از اولویت ها برشمرد.
۹۸۷۳/ ۱۸۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


یگان حفاظت


معارفه